SkiStar AB: Nordmenn bestiller skiferien rekordtidlig

SkiStar AB: Nordmenn bestiller skiferien rekordtidlig

Etter en fantastisk vinter opplever SkiStar at stadig flere nordmenn velger å bestille skiferien tidlig – og det er påsken som er i fokus.

Ved skolestart viser SkiStars bookingstatistikk en økning på hele 46 prosent*, sammenliknet med samme periode i fjor. Økningen skyldes blant annet forrige sesongs gode vinter, ifølge Linda Morell, PR-sjef i SkiStar AB, og det faktum at mange nordmenn ikke rakk å bestille nyttårs- og påskeferie før det var fullbooket av svensker og andre nasjonaliteter.

- Forrige sesong var utrolig bra. Med gode snøforhold, fint vær og mange bra skidager. Økt etterspørsel førte til at mange nordmenn ikke fikk skiferien de ønsket seg. I Trysil og Hemsedal var det rett og slett fullt i de store ferieperiodene jul, nyttår, vinterferie og påske. Skiferien vet vi er veldig viktig for mange, og historisk har nordmenn bestilt veldig sent. Nå ser vi et tydelig trendbrudd. Nordmenn prioriterer, planlegger og forhåndsbestiller skiferien tidligere enn før og det er nyttår og påsken som øker mest, sier Morell.

Svenske Åre, som skal arrangere alpin-VM i 2019, er også en populær skidestinasjon for nordmenn. SkiStar merker en økende interesse for verdensmesterskapsdestinasjonen i det norske markedet.

- For nordmenn som søker etter skiferie i utlandet er unike Åre, med sin internasjonale atmosfære, kvalitetsrestauranter og natteliv av internasjonal klasse, et veldig bra alternativ, sier Morell.

Kalenderen var gunstig forrige sesong, det er den for den kommende også. Mange røde dager i jul og nyttår gjør at mange kan ta seg fri uten å bruke mange feriedager.

Påsken kommer forholdsvis tidlig – da fjellet er på sitt aller beste. Tipset er å bestille skiferien tidlig. Da er du sikret plass, samtidig som du kan dra nytte av gunstige rabatter på SkiPass, skileie og skiskole gjennom SkiStar Pluss, avslutter Morell.

* SkiStars norske bookingstatistikk 24 august 2015 sammenliknet med samme periode foregående år.

** SkiStar Pluss gir 10 % på SkiPass og skiskole samt 20 % på skileie, bestilles fram til 15. november og gjelder ikke sesongpass.

Linda Morell, PR-sjef SkiStar AB
Mail: linda.morell@skistar.com

Bildet kan publiseres fritt.

SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg på alpindestinasjonene Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 49 %, i Norge 28 % og totalt i Skandinavia 39 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Øvrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.