SkiStar Hemsedal: Snø og konserter i Hemsedal i påsken

SkiStar Hemsedal: Snø og konserter i Hemsedal i påsken

Det milde været bekymrer ikke Hemsedal Skisenter nevneverdig før årets store påskeinnrykk. Skianlegget har godt med snø, og påsken gjennomføres som planlagt med NM i Big Air, konserter, aktivitetsprogram for barna, og ikke minst mye fin skikjøring.

Den lange mildværsperioden har tæret på natursnøen i terrenget, men Hemsedal Skisenter har ingen betenkeligheter med å love fin-fine skiforhold under årets påskeferie. Oppe i fjellet er alpinbakkene tilnærmet uberørt, og på netter med kuldegrader påvirkes snøen i lavere områder i liten grad. Det er de nederste 50 høydemeterne som er mest utsatt for lave temperaturer, og her er det satt i gang tiltak for å sikre et godt skitilbud ut sesongen som går til 1. mai. Blant annet er snøen fra bakkene Bekkeløypa og Omveien skjøvet opp i hauger, og på den måten bevares snøen bedre i milde perioder. Denne snøen blir så lagt ut igjen i barneområdet der det er behov.

NM i Big Air og Hemsedal BigAir/Slope Style i palmehelga
Helgen 30. mars – 1. april samles både unge jibbetalenter og Norges jibbe-elite under et kombinert senior-, junior- og kidsevent i Hemsedal. NM i Big Air arrangeres av Hemsedal Freex og Norges Freestyle Forbund og vil gå i den nye Burnparken ved Hallinghovdløypa (løype 25).  Konkurransen er en del av uttakskriterie for VM 2013, med NM for både juniorer og seniorer. Søndag 1. april skal de yngste jibberne ut i dyst under Hemsedal BigAir/Slope Style for barn 6-15 år.

Konserter
Påske er konserttid i Hemsedal og tettpakkede musikkprogrammet kan nytes både inne og ute. Det blir som vanlig konserter i Hemsedal Skisenter med live band flere steder i bakken. Fra den store amfiscenen på Fausko på Tuv spiller blant annet Spellemannsprisvinnerne fra Plumbo, og etter solnedgang fortsetter konsertene inne på Hemsen Nightclub med Donkeboy, Sirkus Eliassen, A-Lee & Katastrofe og Phaxx vs Tarjei on Drums.

Aktiviteter for alle
For skiglade barn er det mye spennende aktiviteter å delta på i skibakken i påsken. Barna kan være med i spennende slopestylekonkurranse, konkurrere i storslalomløypa og hoppe på big air bagen. Påskeaften arrangeres Gaupas Påskefest i Gaupeland med grilling, ansiktsmaling og konkurranser for barna.

Skistar Norge avd. Hemsedal eier og driver skianlegget Hemsedal Skisenter. Selskapet driver også salg-, marked- og bookingaktiviteter, skiskole, skiutleie og overnattingsvirksomhet. Skistar Hemsedal AS inngår i SkiStar AB som eier og driver skianlegg i Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, i tillegg til Hemsedal og Trysil i Norge. SkiStar AB er børsnotert i Stockholm.