SkiStar Hemsedal: The Sounds og Postgirobygget til Hemsedal under 1. Mai Festivalen

Hemsedal Skisenter, i samarbeid med Skistua Hemsedal inviterer igjen til stor avslutningsfestival med konserter i skibakken 26-27 april. Årets 1. Mai Festival byr på sterke artistnavn; The Sounds, Postgirobygget og Admiral P er blant artistene som tar turen til fjells under sesongens siste skihelg.

Avslutningsfestivalen er årelang tradisjon som samler skientusiaster, stamgjester og lokale til sesongens siste skihelg i Hemsedal. Hovedattraksjoner under årets 1. Mai Festival er svenske The Sound, Posgirobygget og Admiral P, som alle spiller på utescenen i Hemsedal Skisenter lørdag 27. april. I tillegg blir det konserter på Hemsen Nightclub, og arrangement på utestedene i Hemsedal.

The Sounds
Hemsedal er stolte og glade over å kunne presentere verdensstjernene fra The Sounds under 1. Mai Festival 2013. Bandet fra nabolandet i øst har spilt konserter over hele verden, men pop/rock låter som blant annet superhiten «Living in America”. Gruppen er kjent for sin energiske stil og sammenliknes musikalskt med New Wave band som Blondie og The Cars. The Sounds debutalbum «Living in America” ble utgitt i 2002, oppfølgeren “Dying to Say This to You” kom i mars 2006. Deres tredje album, «Crossing the Rubicon», ble utgitt i juni 2009, and deres siste album «Something To Die For» kom i mars 2011. Vi gleder oss til endelig å se bandet live på utescenen i Hemsedal Skisenter. Det blir garantert show med trøkk og attityde.

Postgirobygget
Så rens stemmen og syng med - Vi kan garantere suveren stemning og allsang når Postgirobygget
inntar scenen i Hemsedal lørdag 27. mai. Postgirobygget ble dannet på tidlig-90-tallet er et av Norges desidert mest populære liveband. Postgirobygget har produsert en imponerende liste med hits: "Tidløs", "Luftmadrass", "En Solskinnsdag", "Engel Fra Helvete", "23 Tommer", "Sløv uten Dop", "Bohemen Lever", for å nevne noen. Postgirobygget gjestet 1. Mai Festivalen i 2009, og serverte da sine hits på løpende bånd.

Admiral P
Hva passer vel bedre enn solvarm, karibisk reggae når sommeren står for dør og skiene snart skal pakkes bort. Admiral P er Norges ukronede reggaekonge som sjarmerer sitt publikum i senk med fengende låter og budskap om kjærlighet og samhold på norsk. Admiral P er mannen bak hittene "Kallenavn", "Spinnvill" og "Snakke litt". Admiral P har solgt til 10 x platina med sine to seneste hits, samt har ligget på topp av Airplay listen og vært mest spilte norske artist på Spotify og Wimp de 2 siste årene.

Skistar Norge avd. Hemsedal eier og driver skianlegget Hemsedal Skisenter. Selskapet driver også salg-, marked- og bookingaktiviteter, skiskole, skiutleie og overnattingsvirksomhet. Skistar Hemsedal AS inngår i SkiStar AB som eier og driver skianlegg i Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, i tillegg til Hemsedal og Trysil i Norge. SkiStar AB er børsnotert i Stockholm.