​RED DOT DESIGN AWARDS 2016

Smeg har for andre året på rad blitt tildelt Red Dot Awards. Denne gangen var det Blender i 50-talls stil og Victoria komfyren TR4110 som vekket Red Dot Design Awards juryens oppmerksomhet. Juryen; bestående av internasjonale, profesjonelle designereksperter (alle med ulik bakgrunn) for å forsikre at Inter kulturelle aspekter vurderes i samsvar med at man kårer det vinnende designprosjektet, noe som passer Smegs filosofi meget bra.

Komfyren TR4110 tildeltes prisen «Red Dot; Best of the Best» for sin topp kvalitet og sitt banebrytende design. Den 110 cm brede Victoria komfyren med sin klassiske og tidløse design, karakteriseres av smådetaljer og gir en varm familiær følelse. Detaljer som logo og de i iøynefallende knapper i krom, forsterker den elegante stilen som gjør hvert Smeg produkt unikt.

Blender BLF01 mottok prisen” Red Dot for high quality design”. Produktet oppmuntrer til en sunn livstil og den estetiske referansen til 50-tallet med de runde linjer og unike farger (alt fra de tradisjonelle til deg sukkertøy lignende pastellfargene) fremhever bare den sterke designen av Matteo Bazzicalupo og Raffaella Mangiarotti fra deepdesign©.

• awards

Jenny Grahm