Småskadet Silje Norendal sto over Dew Tour.

- Jeg var uheldig på trening på onsdag og kjørte kneet inn i en rail. Jeg pådro meg ingen store skader, men fikk et kutt i kneet og måtte sy fire sting. Smertene var dessverre litt for sterke til å klare å gjennomføre kvaliken, forteller Norendal.

Silje Norendal skulle kjørt sesongens første slopestyle-konkurranse for jentene i Breckenridge, USA, denne helgen. Der er også Kjersti Buaas, som avsluttet forrige sesong med fantastiske resultater i konkurransen Nine Queens. Dessverre klarte heller ikke Buaas å komme seg videre til semifinalen.

Til tross for skaden er Silje ved godt mot å gleder seg over at sesongen er i gang, der et av høydepunktene blir X Games i Oslo 24.-28. februar.

- Det var utrolig kjedelig å gå glipp av Dew Tour og jeg hadde håpet å kunne reise hjem til jul med et godt resultat, men sånt skjer. Nå er jeg bare veldig glad for at det ikke er noe alvorlig som har skjedd og som vil holde meg borte fra snøen lenge. Allerede tidlig i neste uke regner jeg med å være tilbake på brett, sier Norendal.

Store forventninger til gutta

I morgen skal de gutta kjøre semifinale i slopestyle, der hele åtte nordmenn skal delta. Slopestyle er favorittgrenen til de fleste og det er knyttet store forventninger til flere, deriblant Marcus Kleveland (16) og Mons Røisland (18). Begge er flyttet opp fra rekrutt- til landslag og har levert på høyt nivå i hele høst.

De norske kjørerne er Ståle Sandbech, Torgeir Bergrem, Marcus Kleveland, Mons Røisland, Emil Ulsletten, Aleksander Østreng, Brage Richenberg og Gjermund Braathen.

Live stream: www.dewtour.com
Semifinale slopestyle herrer: Fredag 11.12 kl 22:15 norsk tid
Finale slopestyle herrer: Søndag 13.12 kl 23:45 norsk tid

Bilder av Silje Norendal og kneet.

Snowboardforbundets bildearkiv til fri bruk.

Kontakt:

Kommunikasjonsansvarlig