Snow Software lanserer Snow License Manager 8

Proaktiv funksjonalitet for Software Asset Management optimaliserer bruk av programvarelisenser, reduserer kostnader og gir bedre oversikt.

Snow Software, dagens ledende utvikler av løsninger for Software Asset Management, lanserte i dag Snow License Manager 8. Dette er et stort skritt frem innen optimaliseringsteknologier for programlisenser. Lanseringen reflekterer datasenterets rolle i organisasjonens hjerte. Datasentre er ansvarlig for opp til 70 % av en organisasjons programvarehåndtering, og representerer kompleksiteter innen lisensiering, som krever betydelig automatisering for å sørge for effektiv programoptimalisering.

Snow License Manager 8 leverer lisensstyring og programvareoptimalisering på tvers av organisasjonen ved å bidra med mer transparens, prognoser og rapportering. I tillegg til sine styringsmekanismer, rapportering og prognoser er SAM en strategisk forretningsfunksjon som støtter planlegging når det gjelder programvarebehov nå og i fremtiden.

• Snow License Manager 8 støtter bedrifter med:
  • Bedre økonomistyring med sporing og prognoser for fremtidige kostnader
  • Større klarhet og enklere revidering

Utvidede rapporteringsmuligheter for bedre å kunne kommunisere innsikt fra SAM til større deler av bedriften

“Bedrifter har lenge brukt SAM til å styre lisenser, men fremtiden for programvare vil kreve en brukersentrert tilnærming for å styre og optimalisere programvareforbruk, uavhengig av applikasjon eller utstyr. Programvare er en forretningsverdi, og for å få mest mulig verdi ut av programvare, trenger bedriftene intelligente og intuitive ressurser, sier Peter Björkman, teknologisk sjef hos Snow Software. ”Derfor vil SAM bli en plattform for hele bedriften og spille en aktiv rolle i optimaliseringen av den programvaren som brukes, samt kostnadsstyring.”

Datasentre utfører komplekse oppgaver, og nettopp derfor har de det største potensialet for optimalisering og kostnadsbesparelser. Lisensiering basert på kapasitet kan ofte resultere i doble lisenser og compliance risiki. Snow License Manager 8 tar fatt på disse utfordringene med funksjonalitet som er målrettet mot styring, kartlegging og katalogisering av datasentermijøer. For eksempel sikre optimalisert bruk av oppgradering og nedgraderingsrettigheter, og automatiske søknader for prosessorlisensiering for Microsoft og Oracle.

“Å optimalisere og styre datasenter-programvare er et voksende fokusområde for SAM-ansvarlige og for IT. Enhver revidering krever enorm kompleksitet og store ressurser. Snow investerer i denne nye slagmarken nå, siden vi kjenner mange av våre kunders behov innen programvareoptimalisering, og vi vet at dette er et område som vil kreve stadig mer,” legger Björkmann til.

For mer informasjon om Snow License Manager 8, besøk: https://www.snowsoftware.com/int

• slm8
  • slm7