Snow Software styrker den norske organisasjonen

Snow Software, som er verdensledende innen Software Asset Management (SAM), fortsetter å vokse. I fjor økte de salget med 40 prosent her til lands. Nå utvider Snow Software i Norge og flytter til større lokaler på Lysaker Torg, samtidig som man planlegger flere ansettelser.

Etterspørselen etter SAM-løsninger er stor. I fjor økte Snow Software salget med 90 prosent globalt. Selskapet er i dag representert i 18 land og planlegger å åpne fem nye kontorer i 2016.

- Vi har opplevd kraftig vekst i det norske markedet og 2015 var ikke noe unntak. For å møte etterspørselen, øker vi bemanningen i 2016, sier Fredrik Spolén, Country Manager hos Snow Software.

Snow Software har de siste årene hatt en kraftig vekst i Norge. I 2015 økte salget med 40 prosent. Software Asset Management er blitt et stadig viktigere tema både i og utenfor Norge.

- Etterspørselen øker. Bedrifter og organisasjoner må ta kontroll over sine lisenser. Våre SAM-løsninger sparer både tid og penger og gir brukerne kontroll. Det gir stor verdi for alle bedrifter, uavhengig av størrelse, avslutter Fredrik Spolén.

En rekke ansettelser skal gjennomføres i løpet av våren for å styrke den norske organisasjonen. Tre personer er allerede rekruttert og på plass hos Snow Software.

• lysaker torg
  • fredrik spolen
  • sap-løsninger
  • sap-lisens

Snow Software tilbyr markedets smarteste SAM-løsninger som er tilgjengelige på alle plattformer. Forretningsidéen er å hjelpe bedrifter med bare å betale for de software-lisensene de faktisk bruker. I dag benytter over 3500 kunder fra hele verden Snow Software sine løsninger på over ni millioner enheter. I 2014 fakturerte Snow Software over 355 millioner kroner, og har vokst med cirka 62 prosent i snitt de siste seks årene. Snow Software vokser globalt og har i dag lokalt tilstedeværelse på samtlige nordiske markeder, samt i Storbritannia, Tyskland, USA og Australia.

I dag arbeider mer enn 350 mennesker for Snow Software, som har sitt hovedkontor i Stockholm.