Samfunnsansvarsrapporten for 2019 er publisert

Vi har gleden av å presentere vår samfunnsansvarsrapport for 2019. I rapporten kan du lese om aktivitetene som ble gjennomført i 2019 for å skape en bærekraftig fremtid.

Med virksomhet i 67 land har Sodexo en mulighet til å utgjøre en forskjell i verden og bidra til at vi når FNs bærekraftsmål. Samfunnsansvarsrapporten er et bevis på at vi lokalt i Norge også bidrar til en bærekraftig utvikling. Her er noe av det vi har bidratt til i året som gikk:

• Sodexo var først i Norge med klimamerking av matretter. Det ble gjort hos DNB som er Norges største personalrestaurant.
  • Vi lanserte i fjor et nytt matkonsept med fokus på smakfulle og sunne lunsjretter, plantebasert mat, lite matsvinn og miljøvennlig emballasje.
  • Sodexo har redusert matsvinnet med 50 % siden 2014, og fortsetter arbeidet med å redusere matsvinnet. I 2019 kjøpte vi også 14,7 tonn overskuddsmat.
  • Stadig nye fremskritt innenfor renhold gjør at renholdet blir mer miljøvennlig og effektivt. Sodexo leverer daglig renhold som er Svanemerket og det betyr at i den grad vi bruker kjemikalier så er det miljømerkede produkter. Det meste renholdet utføres derimot uten bruk av kjemikalier, men med ionisert vann.

«Vi har et ansvar for våre medarbeidere, kunder og den verden vi lever i. Sodexos bærekraftsplan Better Tomorrow 2025 er omfattende og dekker alle FNs bærekraftsmål. I rapporten forteller vi hva vi i Norge har bidratt med for å skape en bedre morgendag, i samarbeid med våre kunder og samarbeidspartnere. Vi håper vårt arbeid og samfunnsansvarsrapporten vil være til inspirasjon for andre og bidra til økt samarbeid», sier Wenche Holm som er direktør for kvalitet og samfunnsansvar i Sodexo.

• miljø og bærekraft
  • sodexo

Sodexo er verdensledende innen Quality of Life Services – service for livskvalitet, en grunnleggende faktor for individers og organisasjoners evne til å prestere. Med virksomhet i 67 land, yter vi tjenester til 100 millioner mennesker hver dag.

Vi tilbyr en rekke enkelttjenester og integrerte tjenester som har utviklet seg gjennom mer enn 50 års erfaring. Tjenestene vi leverer er innen kontorstøtte, sikkerhet, vedlikehold, renhold, måltidstjenester og Facility Management.

www.sodexo.no

Wenche S. Holm