Software Innovation går inn i det nederlandske eiendomsmarkedet

-Vokser videre i Nederland gjennom strategisk partnersamarbeid med Square DMS

Lijnden, Nederland, 22. juni - Den nederlandske programvareleverandøren Square DMS skal bygge neste generasjons dokumenthåndteringsløsning for eiendomsselskaper, ShareWorx, på Software Innovations ECM-plattform 360°.

Software Innovation og deres nederlandske distributør, Wortell, har gått sammen med Square DMS, Nederlands ledende leverandør av dokumenthåndteringsløsninger for eiendomsselskaper, om å levere en ny generasjon ShareWorx bygget på 360°. Dette gir eiendomsselskapene tilgang til dokumenter og saksinformasjon fra mobile enheter.

Den prisbelønte 360°-løsningen komplementerer Microsoft SharePoint plattform, og Square DMS har tatt det strategiske valget om å bygge sine SharePoint-baserte løsninger på 360° for å sikre seg «state of the art» støtte for informasjonshåndtering og overgang til digitale arkiver og prosesser.

Det ferske samarbeidet innebærer at Square DMS integrerer 360° komponenter i ShareWorX, deriblant funksjonalitet for dokumenthåndtering, arkivering og saksbehandling. Den nye versjonen blir tilgjengelig for alle Square DMS kunder. Eiendomsselskapene Laurentius, WoonFriesland, Provides og Accolade har allerede signert avtaler om implementering av 360°-versjonen av ShareWorX, og gir med dette sine ansatte muligheten for å arbeide digitalt og mobilt fra iPad.

-Gjennom å basere ShareWorx på 360°kan vi skape mer effektive prosesser hos våre kunder, sier Ron Janssen, direktør i Square DMS. –Partnerskapet med Software Innovation og Wortell har forbedret vår standard plattform for eiendommer.

Luc Joziasse, direktør for forretningsutvikling i Wortell sier: -Square DMS har svært god kunnskap og erfaring med forretningsprosesser i eiendomsmarkedet. Med den nye løsningen kan vi tilby den mest innovative ECM-løsningen i markedet.

-Gjennom partnerskapet med Square DMS, får vi muligheten til å levere en standard bransjeløsning for eiendomsmarkedet. Dette samsvarer med kjernen i vår partnerstrategi, dvs å tiltrekke oss programvareleverandører med tung nisjeekspertise som partnere, for slik å kunne bringe 360° inn i nye bransjer, sier Anders Melbye, direktør for den internasjonale satsningen i Software Innovation.

-Vi vil raskt få et større fotavtrykk i det nederlandske privatmarkedet gjennom Square DMS’ kundebase. På sikt ønsker vi å lansere løsningen i flere europeiske markeder, så vel som andre markedssegmenter med tilsvarende forretningsprosesser. Vi er stolte over å ønske Square DMS velkommen i vårt partner økosystem, sier Melbye

Om Square DMS:

Siden 1998 har Square DMS’ misjon vært å gjøre den informasjonen du trenger tilgjengelig for å hjelpe deg – en misjon som har påvirket arbeidet med dokumenthåndtering siden starten. Siden 2007 har de utviklet en ny generasjon dokumenthåndteringsløsning, ShareWorX, som er bygget på Microsoft SharePoint plattform. www.squaredms.com

Om Wortell:

Wortell er en IT tjenesteleverandør som spesialiserer seg på design, arkitektur og håndtering av innovatiove løsninger bygget på Microsoft platform. Selskapet hjelper virksomheter med å optimalisere forretningsprosesser og nå forretningsmål gjennom fremtidsrettede, innovative løsninger. I samarbeid med Microsoft, har Wortell tilgang til ny Microsoft teknologi. Selskapet tilbyr standardløsninger som kan tilpasses de spesifikke behov hos kundene.  www.wortell.com