Software Innovation med stor kundetilvekst i det danske statlige markedet

Statens Serum Institut (SSI), Danmarks største forskingsinstitutt innenfor helse, tar i bruk Public 360° for saksbehandling og dokumenthåndtering. Software Innovation har med dette hentet hjem nok en viktig statlig kunde i det danske markedet.

Statens Serum Institut (SSI), som er en statsvirksomhet underlagt det danske Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse, har valgt Public 360° som løsning for sak- og dokumenthåndtering for 800 ansatte innenfor internasjonal forsknings-, produksjons- og servicevirksomhet, og skal understøtte organisasjonens arbeidsprosesser.

Vinner terreng i og utenfor Norden

SSI er en av flere danske statlige kunder som de seneste månedene har gått til anskaffelse av Public 360° for å effektivisere informasjonshåndtering og dokumentprosesser, samt bedre kunnskaps- og kompetansedeling.

-Software Innovation har det siste året bekreftet sin posisjon som ledende leverandør av denne type løsninger til viktige statlige virksomheter i Norden, og kan vise til en rekke spennende, nye kundenavn både i Danmark, Sverige, Finland og Norge. I tillegg til SSI og FIVU (det danske Ministeriet for Forsking og Utdanning), kan vi blant annet vise til navn som SIDA (den svenske myndigheten for internasjonalt utviklingsarbeid), det norske Helsedirektoratet og Konkurransetilsynet, samt Parish Union of Helsinki og Metsähallitus (statlig foretak som administrerer mer enn 12 mill. hektar statlig eide landområder) i Finland, forteller Torstein Harildstad, konsernsjef i Software Innovation.

Integrering og effektivisering

-En av faktorene som er vektlagt ved valg av løsning, er at Public 360° er en velfungerende og velprøvd standardløsning, og som sikrer full utnyttelse av de mange mulighetene i Microsoft-plattformen. En annen viktig faktor er løsningen gir SSI en enkel plattform for integrasjon mot SSIs øvrige fagsystemer, sier Ole Allin Jensen, avdelingsleder for Corporate Affairs i Statens Serum Institut.

-SSIs valg av Software Innovation bekrefter nok en gang at danske virksomheter ser den unike verdien våre bransjeløsninger tilfører SharePoint, og viktigheten av å implementere en komplett og integrert plattform for informasjons- og dokumenthåndtering. Vi ser frem til et fruktbart og spennende samarbeid med SSI i årene som kommer, sier Torben Winther Kristensen, Country Manager i Software Innovation Danmark.

På bildet: Country Manager i Software Innovation Danmark, Torben Winther Kristensen

Torstein Harildstad

Administrerende direktør i Software Innovation +47 908 26 019