Software Innovation og ITet satser sammen

Software Innovation har inngått en strategisk samarbeidsavtale med IT-leverandøren iTet og datterselskapene Vitari og Softspring. Dette betyr at iTet nå vil tilby Software Innovations løsninger for informasjonshåndtering og saksbehandling som en del av sin produktportefølje.

-Vi har valgt å inngå dette samarbeidet med Software Innovation fordi deres løsninger er en perfekt match med vår egen markedssatsning. Samarbeidet med Software Innovation gjør at vi nå kan levere enda bedre systemer til våre kunder i privat og offentlig sektor, sier Stein Ove Johnsen, salgs- og markedsdirektør hos iTet AS.

Tilfører kundene merverdi

Ved å tilby Software Innovations produkter, enten som et ferdig produkt, eller som en del av en større løsning gjennom iTets brede kompetansespekter og produktportefølje, vil kundene tilføres unik verdi. Samarbeidet vil være med på å skape gevinster for kundene i form av blant annet etableringen av et felles virksomhetsminne, at systemene i virksomheten snakker sammen, og at relevant informasjon enkelt kan gjenfinnes gjennom søk.

-Det er også gledelig at iTet i løpet av høsten skal implementere Software Innovations løsning 360° internt i egen organisasjon, forteller Johnsen.

Effektiviserer virksomhetsprosesser

-iTet er et selskap som evner å forstå kundenes behov og utfordringer knyttet til forretningsprosesser, og som følger opp med gode løsninger og kvalitetsleveranser. Sammen vil vi kunne levere rene saks- og arkivløsninger, større løsninger rundt arbeidsprosesser (BPM), informasjonsarkitektur, web/samhandling og masterdatahåndtering. Bredden iTet tilfører Software Innovation er en stor styrke i samarbeidet, men også de mer spissede tilbudene gjennom datterselskapene er viktige, sier Christian Johansen, partneransvarlig i Software Innovation.

Software Innovation har kommet langt med å utvikle og bygge ut et velfungerende partnernettverk for sine prisvinnende produkter, deriblant kjerneproduktene 360° og ProArc. Samarbeidet med iTet, som er en solid og fremoverlent partner innenfor et bredt virksomhetsfelt, er et ledd i dette arbeidet, og bidrar til å skape et enda bedre strategisk fotfeste i Norge.

En komplett samhandlingsplattform

-Vår løsning 360º er bygget på SharePoint, noe som gjør at vi kan tilby en komplett samhandlingsplattform med stor merverdi. Våre produkter fungerer utmerket “rett ut av boksen”, og der SharePoint alene kommer til kort, kan vi tilby rik funksjonalitet for dokumenthåndtering og saksbehandling basert på beste praksis hentet fra mer enn 27 års erfaring i bransjen, understreker Johansen.

For mer informasjon, kontakt:

Christian Johansen, partneransvarlig i Software Innovation, Christian.johansen@software-innovation.com, tlf: 924 58 420

Stein Ove Johnsen, salgs- og markedsdirektør i iTet, stein.ove.johnsen@itet.no, tlf. 907 76 212

På bildet: Stein Ove Johnsen (til venstre), i Tet & Christian Johansen, Software Innovation.

• bpm
  • samhandling
  • itet
  • microsoft

Software Innovation er et skandinavisk selskap og blant de internasjonalt ledende leverandørene av programvare for informasjonshåndtering, dokumentkontroll og saksbehandling, bygget på Microsoft SharePoint og Office. Med mer enn 25 års erfaring og kompetanse arbeider vi målrettet med å levere fremtidsrettede, fleksible og brukervennlige løsninger. Software Innovation har i dag 330 ansatte i Norge, Sverige, Danmark og India.

www.software-innovation.no

Om ITet:

iTets misjon er: «Vi skal gjøre våre kunder bedre». Dette gjøres gjennom faglig kompetanse kombinert med innsikt i kunders verdikjede, og gjennom å kunne være det ene kontaktpunktet som kunden trenger for alle sine IT-relaterte behov.

Med over 120 ansatte lokalisert på syv kontorer fra Oslo og opp til Alta er iTet en betydelig aktør i IKT – bransjen og server kunder over hele Norge.

www.iTet.no