Software Innovation og Sem & Stenersen Prokom med felles markedssatsning

-Leverer plattform for digital saksbehandling og innbyggerservice

Som toneangivende aktører innenfor hver sitt satsningsområde, går Software Innovation og Sem & Stenersen Prokom nå sammen om å tilby en plattform som skal sørge for digital saksgang, selvbetjening og toveisdialog mellom innbyggere og myndigheter.

Mens Software Innovation leverer løsninger for dokumenthåndtering, saksbehandling og arkivering, er Sem & Stenersen Prokom ledende på eSkjema, portal- og selvbetjeningsløsninger. Begge leverandørene har et stort fokus på å levere fremtidsrettede løsninger til offentlige virksomheter, som oppfyller kravene skissert i den norske digitaliseringsstrategien.

-Vi så at ved å satse sammen i markedet, ville vil kunne tilby en teknisk ledende plattform som letter kommunikasjonen mellom innbyggere og saksbehandlere, sier Helge Ruud, salgssjef Sem & Stenersen Prokom.

-Løsningen legger til rette for toveis dialog og informasjonsutveksling, rask gjenfinning av dokumenter og saksinformasjon. Store deler av saksprosessen kan med andre ord automatiseres og innbyggeren kan gjøre mer selv. Det er dermed duket for store besparelser, forklarer Ruud.

Løsningen bygger på det beste fra begge selskaper; Public 360° med SharePoint og Office fra Software Innovation og Kommuneportal24:7 med EPiServer og eDocument fra Sem & Stenersen Prokom. Dette gir store fordeler når løsningen skal integreres med eksisterende systemer hos kunden

Store gevinster å hente i offentlige virksomheter

Behovet for løsninger som effektiviserer offentlige virksomhetsprosesser og forbedrer kvalitet i saksbehandling er stort. Og med det nye digitaliseringsprogrammet vil kravene om innføring av praktiske løsninger for digitalisering gradvis bli strengere.

-Software Innovation og Sem & Stenersen Prokom kan allerede i dag tilby en fiks ferdig løsning med ulike komponenter for praktisk digitalisering, deriblant skjemaintegrasjoner, digital signering, innsynsløsning koblet mot sak og arkiv, bruk av chat i saksbehandling, regelmotorer for automatisert saksgang og kobling mot digital postkasse, for å nevne noe, forteller Odd Henrik Hansen, salgssjef for offentlig sektor i Software Innovation Norge.

-Fellesnevneren for de ulike komponentene i løsningen, er at brukeren er satt i fokus. Det er store gevinster å hente for offentlige virksomheter som går over til heldigitale prosesser, understreker Hansen.

Software Innovation og Sem & Stenersen Prokom har allerede flere felles kundenavn å vise til, og ser frem til å implementere den felles løsningen både hos eksisterende og nye kunder.

På bildet fra venstre: Tonje Hokholt Nordli (business manager), Morten jensen (produktsjef eGovernment), Odd-Henrik Hansen (salgssjef offentlig sektor) – alle fra Software Innovation. Nina Bjerkreim-Hansen (produktsjef) og Helge Ruud (salgssjef) i Sem & Stenersen Prokom.

• kommuner
  • offentlig sektor
  • digital plattform
  • innbyggerservice