Software Innovation utnevnt til Årets Programvarehus i Norge

Microsoft utnevner for andre gang Software Innovation til Årets Programvarehus i Norge. Utmerkelsen gis blant annet på bakgrunn av Software Innovations nyskapende og strategiske satsing på nettskyløsninger.

“Vi er veldig stolte over å ha fått utmerkelsen Årets Programvarehus i Norge, bare to år etter at Software Innovation mottok den sist gang. Dette bekrefter vår posisjon som ledende leverandør av programvareløsninger og vår strategiske satsing rundt tjenester i skyen,” sier Torstein Harildstad, administrerende direktør i Software Innovation Norge.

Software Innovation og Microsoft har et tett samarbeid der fokus er utvikling av moderne og brukervennlige løsninger for informasjonshåndtering og saksbehandling, som understøtter fremtidens krav til teknologi og anvendelse.

Software Innovations fremtidsrettede og strategiske satsing på nettskyløsninger – inkludert nyskapende løsninger for Azure-kunder i offentlig sektor – er sentralt i begrunnelsen fra Microsoft. Avgjørende for prisutdelingen er også Software Innovations sterke salgsresultater innen Microsofts Solution Area Wins.

“Det er spennende å se at Software Innovation lever opp til navnet sitt gjennom nettopp å innovere. De fortsetter den positive utviklingen av produktporteføljen blant annet innenfor saksbehandling, og de evner å fange opp innovative nye teknologier – inkludert Microsofts nettsky-satsing, Windows Phone 7 og slates. Alt dette kommer brukerne til gode,” sier Tommy Ødegård, Direktør Partner og SMB, Microsoft Norge AS.

Årets Public Sector Government Partner

Software Innovation mottok i juli også den prestisjefylte prisen Public Sector Government Partner globalt fra Microsoft. Software Innovation leverer løsninger bidrar til at offentlige virksomheter får en mer moderne og effektiv offentlig administrasjon, noe som ble understreket i tildelingen av prisen.

Software Innovations løsninger er tett integrert med Microsofts teknologi, og utmerkelsene bekrefter dermed den fokus begge selskapene har på innovasjon og høy kvalitet i leveransen til en stadig mer kvalitetsbevisst kundemasse.

“Den globale Public Sector Government Partner-prisen viser at norsk programvareindustri leverer verdensledende løsninger. Dette er et resultat av en langsiktig og målrettet satsning på innovasjon – det er derfor ekstra morsomt at vi på kort tid mottar to høythengende priser fra et selskap som Microsoft,” sier Harildstad.

For mer informasjon, kontakt:

Torstein Harildstad, adm. dir. Software Innovation Norge (på bildet)

Mobil 908 26 019, torstein.harildstad@software-innovation.com

• microsoft
  • nettsky
  • office2010
  • skytjenester
  • windows azure

Software Innovation er et skandinavisk selskap og blant de internasjonalt ledende leverandørene av programvare for informasjonshåndtering, dokumentkontroll og saksbehandling. Med 25 års erfaring og kompetanse arbeider vi målrettet med å levere fremtidsrettede, fleksible og brukervennlige løsninger. Vi skaper god kunnskapsdeling, effektiv samhandling, virksomhetskontroll og bedre service i private og offentlige virksomheter. Våre standard bransjeløsninger er bygget på Microsoft SharePoint og Office - markedets ledende plattform for samhandling.

www.software-innovation.no