Bombay Calling – Samsaya med ny singel & musikkvideo!

Bombay Calling – Samsaya med ny singel & musikkvideo!

Oslo via Goa

20. september slipper Samsaya den første låten “Stereotype” fra hennes kommende album “Bombay Calling”. Låten er produsert i London av Roc Nation-produsenten Fred Ball fra Fredrikstad.

“I studio har jeg frigjort meg selv fra stereotyper, jeg begrenser meg ikke til en sjanger eller en bestemt måte å være på. For meg handler musikken om nysgjerrigheten og kreativiteten. Jeg er mindre opptatt av å definere og mer opptatt av å fange de ulike øyeblikkene i livet. Våre unikheter farger fellesskapet vårt og styrker vår evne til å takle generalisering.“Stereotype” handler om å være fordomsfri, og å ikke sette i bås eller generalisere,” - Samsaya

London, Stockholm & New York.

Samsaya har siden hun startet sin label 3 millimeter for to år siden jobbet målrettet mot å ferdigstille sitt andre album. 3 mm er størrelsen på mellomrommet mellom tennene hennes og symbolet på den lille avstanden som utgjør forskjellen. Det samme mellomrommet som i 2006 ble en av grunnene til at hun valgte å ikke underskrive med en amerikansk label da de ønsket at hun skulle fjerne det.

Samsaya har siden spilt inn materiale for mer enn to album i New York, Stockholm og London, men det er først nå med produsenten Fred Ball at de sammen har ferdigstilt et utvalg som blir å høre på albumet. Låtene har kommet hjem.

Skandinavia og USA.

Samsaya inngikk tidligere i år en unik master- og publishingavtale med BMG Chrysalis International som innebærer lansering i Skandinavia og USA i første omgang.

“We are all aware of Norwegian song writers delivering smash hits around the globe constantly, although, on the artist side, they haven´t matched up so far in a long time. Hearing Samsya, seeing her perform her own fantastic songs, we get both, a great song writer and a brilliant artist!.’

- Sanken Sandqvist, general manager BMG Chrysalis Scandinavia AB.

Videoinnspilling Goa, India.

Samsaya står bak på et lasteplan på en stor parkeringsplass for lastebiler i Goa, India. Det er ettermiddag og nesten 200 nysgjerrige lastebilsjåfører har samlet seg for å se hva hun holder på med. Noen spør om hvilken film som skytes imens andre vil ta bilder med henne. Samsaya og hennes videoteam på tilsammen fem personer prøver å få oversikt over folkemengden. Det oppstår uenighet mellom regissøren og artisten. Den amerikanske regissøren er usikker på sikkerheten på den stuntede locationen. Han ønsker å flytte shooten til det han anser som tryggere omgivelser, men Samsaya insisterer på å fange virkeligheten av det India hun kjenner.

Hun roper ut til folkemengden på hindi, ”Jeg heter Samsaya og har kommet hele veien fra Norge for å vise det landet jeg født i og folket med de store hjertene. Jeg vil vise hvordan musikk og dans fører oss sammen. Vil dere hjelpe meg? Vil dere danse med meg? ”

“Balle, balle” (”Bra, Bra”) skriker noen ut i folkemengden og før hun vet ordet av det begynner en etter en å bevege seg, filmteamet blir fort opptatt av å fange øyeblikket og Samsaya inviterer fler opp på lasteplanet. Resten er historie.

Se “Stereotype” videoen her:

Hør “Stereotype” her:
Spotify: http://bit.ly/dRQJec
WiMP: http://bit.ly/19mkMvd
iTunes: http://bit.ly/19mkRPw

Stereotype med video slippes 20. september.

Albumet ”Bombay Calling” kommer neste år.

Kontaktperson:
Oddgeir Kristensen, Sony Music Norway