Friskmeldt, i topp form og klar for comeback! Anastacia er tilbake med albumet ‘Resurrection’

Friskmeldt, i topp form og klar for comeback! Anastacia er tilbake med albumet ‘Resurrection’ Første nye album på fem år slippes 9. mai Singlen ‘Stupid Little Things’ baner vei for plateslippet

Anastacias nye album ‘Resurrection’ er ferdigstilt og klart for release den 9. mai. Førstesinglen ‘Stupid Little Things’ leder an, og er et herlig popanthem anno 2014. Med god hjelp fra sine produsenter Sam & Louis, har den amerikanske pop-divaen laget en av sine sterkeste singler noensinne.

Med godt over 30 millioner solgte album har Anastacia satt sitt tydelige preg på musikkhistorien. Men vi må tilbake til 2008 for å finne hennes siste studioalbum 'Heavy Rotation'. Når hun nå lanserer 'Resurrection' er det hennes sjette studioalbum. Platen inneholder 10 nye spor, mens deluxe versjonen tilbyr ytterligere 4 låter.

Anastacia brakdebuterte foran en hel verden med det fantastiske albumet 'Not That Kind'. Singlen som for alvor gjorde henne kjent var 'I'm Outta Love' - den mestselgende låten i år 2000. Med en av musikkens kanskje sterkeste og mest unike stemmer gjorde hun seg kjapt bemerket over en hel verden. Med hit-albumene'Freak of Nature’, ‘Pieces Of A Dream’ og ‘Anastacia' befestet hun en enestående posissjon som pop-dronningen av 2000-tallet.

Parallelt med den enorme suksessen ble Anastacia rammet av alvorlig sykdom. Media fulgte henne tett gjennom en intens kamp mot flere sykdommer. Artisten ble tidlig diagnostisert med Chrons syndrom. Senere toppet det seg med brystkreft, først behandlet med et vellykket inngrep, mens kreften senere dessverre blusset opp igjen og førte til dobbel mastektomi.

"Det å skrive nye låter er ren terapi når du har dine mørkeste øyeblikk", inrømmer Anastacia. "Å kunne fortelle min historie gjennom musikken har vært til stor hjelp. 'Stupid Little Things' handler i stor grad om å avdramatisere en alvorlig situasjon og ikke gjøre ting verre enn de er. For meg handler det om å holde fokus på det som er viktig og ikke dvele over de små tingene".

Med en nyvunnen glød har Anastacia på sitt ferske album 'Resurrection' holdt fast ved det hun er kjent for, nemlig solide poplåter og sitt unike vokale uttrykk. Frisk og rask har hun nå omfavnet artistlivet på ny, og det er ingen tvil om at hun fortsatt besitter kvalitetene hun alltid har vært kjent for; Entusiasmen og kjærligheten for musikken.

Vi gleder oss over å ha Anastacia tilbake i rampelyset og ønsker henne alt det beste!

Ta kontakt for nye pressefoto eller ytterligere informasjon!

Promokontakt: Ronnie Klaussen - Ronnie@artistpartner.no

Cecilie Moberg Brinchmann-Hansen