One Direction-hysteri i Oslo, lørdag 26. mai!

One Direction-hysteri i Oslo, lørdag 26. mai!

Lørdag 26. mai - altså i morgen - er det duket for elleville tilstander når over 1,200 fans av det britiske boyband-fenomenet One Direction inntar Sentrum Scene i Oslo for et storslagent fan-event!

Målet med arrangementet er å få bandet til å legge merke til den ekstremt dedikerte fansen de har i Norge, og få dem til å komme til Norge snart!

Arrangementet ble initiert av tenåringsjentene Kine Østli og Caroline Hauge som er ildsjelene bak Facebook-siden "One Direction Norway" med over 40,000 norske fans! Venninnene hadde mål å samle 100-150 norske One Direction-fans, og endte opp med å få radiostasjonen NRJ, ungdomsbladet Topp og plateselskapet Sony Music med på laget og eskalere arrangementet til en helt ny dimensjon!

Dørene på Sentrum Scene åpner kl 13.30 og fansen kan glede seg til musikk, dans, konkurranser, og ikke minst norgespremiere på One Directions nye konsert-DVD "Up All Night: The Live Tour". Dessuten vil en heldig deltaker stikke av med hovedpremien på en drømmetur til London for å se One Direction live på O2 Arena!

Om One Direction:
Tenåringsidolene i One Direction har det siste året skapt et hysteri vi må tilbake til slutten av 90-tallets boyband-bølge for å se noe lignende. Etter å ha lagt Europa for sine føtter med releasen av debutalbumet ”Up All Night” i november, kan det nå meldes om Beatles-lignende tilstander da bandet i vår inntok USA. Bandet gikk nylig inn i historiebøkene da de som første UK-band noensinne debuterte på #1 på Billboard-listen med et debutalbum. Albumet har debutert på #1 i hele 13 land, og solgt over 4 millioner på bare 6 måneder. Albumet er i skrivende stund inne i sin 23. uke på VG-lista topp 40. Bandet står bak hits som "What Makes You Beautiful", "One Thing", og den nye singelen "More Than This".

"Up All Night: The Live Tour" slippes for salg i Norge 29. mai.

Se One Direction fremføre "More Than This" fra konsert-DVDen her: http://youtu.be/b-RQIN3wo5U

Cecilie Moberg Brinchmann-Hansen

Pressekontakt Senior PR manager, intl rep +47 477 47 658

Øystein Apeland

Pressekontakt PR manager, intl rep +47 452 52 102

Stephanie Owusu

Pressekontakt Social Media & Digital Marketing Manager +47 993 39 994

Sara Berg

One Direction Live DVD Hits No.1 in 25 Countries Band Makes US Chart History AGAIN

One Direction’s live DVD ‘Up All Night: The Live Tour’ has hit No.1 in an amazing 25 countries this week.

In the USA the DVD is No.1 on the Billboard DVD chart, with the band AGAIN making chart history as this is the first time a No.1 DVD has outsold the No.1 album in the US. The DVD outsold every music artist format this week, selling 76,000 copies, and making it the highest debut of 2012