Sony Music International (RCA Records) signerer legenden Giorgio Moroder!

Sony Music International (RCA Records) signerer legenden Giorgio Moroder!

SONY MUSIC INTERNATIONAL/RCA RECORDS SIGNERER EN VERDENSOMSPENNENDE PLATEKONTRAKT MED DEN LEGENDARISKE MUSIKEREN, LÅTSKRIVEREN OG PRODUSENTEN GIORGIO MORODER.

MORODER SLAPP I GÅR DEN SPLITTER NYE VIDEOEN “74 IS THE NEW 24,” HANS FØRSTE LÅT UTGITT SIDEN DET FØRSTE SOLO ALBUMET HANS KOM UT FOR 30 ÅR SIDEN

ALBUMET ER PLANLAGT UTGITT VÅREN 2015 MED GJESTEOPPTREDENER FRA BRITNEY SPEARS, SIA, CHARLI XCX, KYLIE MINOGUE, MIKKY EKKO, FOXES, MATTHEW KOMA OG MANGE FLERE.

(New York- November 17, 2014) RCA Records og Sony Music er stolte av å kunne bekrefte at grunnleggeren av disco og banebryter for elektronisk musikk, Giorgio Moroder har signert en verdensomspennende platekontrakt med Sony Music International (RCA Records i USA) og kommer til å utgi hans første solo album på over 30 år, planlagt våren 2015.
For å feire de fantastiske nyhetene, deler Giorgio en splitter ny video til hans første sang som er første utgivelsen fra albumet ”74 Is The New 24.” Videoen hadde premiere i går på VICE/The Creators Project. Trykk her for å se videoen nå: http://thecreatorsproject.vice.com/blog/premiere-giorgio-moroder-74-is-the-new-24

Moroder kommenterer den nye sangen, “Dance Music bryr seg ikke om hvor du bor. Dance Music bryr seg ikke om hvem som er vennene dine, ei heller hvor mye du tjener. Dance Music bryr seg ikke om du er 74 eller du er 24, fordi… 74 er det nye 24!”

Giorgio’s etterlengtede og kommende album inkluderer et stjernespekket lag med bidragsytere som Britney Spears, Sia, Charli XCX, Kylie Minogue, Mikky Ekko, Foxes, Matthew Koma, og mange flere som blir annonsert snarlig.

Giorgio ble først anerkjent som en innflytelsesrik Italiensk produsent, låtskriver, entertainer og DJ. I en alder av 74 år, har Moroder fortsatt hendene i sentrum av EDM kulturen, og svinger seg tilbake i rampelyset som samarbeidspartner på det GRAMMY vinnende Daft Punk albumet Random Access Memories (”Album Of The Year”), remikset Lady Gaga’s og Tony Bennett’s ”I Can’t Give You Anything but Love,” Coldplay’s “Magic,” samt remikser av låtene til Donna Summer, Haim og filmen Scarface sitt soundtrack. Han har en nyfunnet plass som live DJ hvor han har spilt på noen av de viktigste festivalene i Japan, Sverige, Mexico, Tyskland, HARDS’s Day Of The Dead i Los Angeles, og på Pitchfork Music Festival tidligere i år.

Giorgio Moroder sin kommentar til signering med nytt plateselskap er følgende: “Sony/RCA er et klart eksempel på en av de mest banebrytende historiene i verden. Som mitt nye plateselskap, tror jeg albumet kommer til å leve opp til deres historie, men enda viktigere, bane vei for fremtiden! Sony herfra til evigheten!”

Gjennom sin karriere har Mr. Moroder jobbet med noen av de mest kjente navnene innen musikken inkludert Barbra Streisand, Elton John, Donna Summer, Cher, Janet Jackson, Chaka Khan, Freddy Mercury, Blondie, og David Bowie for å nevne noen. Han er kjent for å være en av nøkkelspillerne i dronningen av disco, Donna Summer sin vei til berømmelse gjennom 1970 årene, og var samarbeidspartner på noen av hennes største hits inkludert “Love To Love You Baby,” ”Hot Stuff” og ”I Feel Love”.

I 1997 vant Moroder og Summer en Grammy Award for “Best Dance Recording” for sangen “Carry On.” Han har nylig slått seg sammen med Verve Records for å hylle Summer med Love To Love You Donna, en samling av hennes mest kjente hit remixet av Afrojack, Hot Chip, Laidback Luke, Masters at Work, og andre.

Giorgio Moroders musikk hadde stor suksess overalt hvor discofeberen herjet, men han er også ansvarlig for noe av den mest kjente filmmusikken til dags dato, inkludert Scarface og Midnight Express, så vel som tidløse soundtracks som “Take My Breath Away” (Top Gun), Irene Cara sin “Flashdance”, Blondie sin “Call Me” (American Gigolo). Han har også komponert for filmer som The Never Ending Story, Superman III, Rambo III og Beverly Hills Cop II. Som et resultat av dette har Moroder mottatt tre Academy Awards, fire Golden Globes, fire Grammys og mer enn 100 gull og platina album. I 2004 ble Giorgio Moroder hedret med en plass i Dance Music Hall of Fame.

Link for å se “74 is the New 24” http://smarturl.it/74ItN24Vid
Kjøp “74 is the New 24” på iTunes: http://smarturl.it/74ItN24iT