Tony Bennett og Bill Charlap med nytt album 25. september!

Tony Bennett og Bill Charlap med nytt album 25. september!

Musikklegende Tony Bennett og pianist Bill Charlap sitt nye album The Silver Lining: The Songs of Jerome Kern er tilgjengelig fredag 25. september 2015

The Silver Lining: The Songs of Jerome Kern, et nytt album fra den musikalske legenden Tony Bennett og den anerkjente jazz pianisten Bill Charlap. Albumet sin utgivelsesdato er satt til fredag 25. september 2015, og er tilgjengelig for forhåndsbestilling nå.

Etter den utrolige suksessen fra det Grammy vinnende albumet med Lady Gaga, Cheek To Cheek, er den nye utgivelsen en fortsettelse på Tony Bennett sin klassiske serie som hyller det essensielle av The Great American Songbook. The Silver Lining: The Songs of Jerome Kern er en hyllest til Jerome David Kern (1885-1945), en av 1900-tallets viktigste amerikanske komponister innen musikaler og populærmusikk.

Tony Bennett er en av de få artistene som har klart å balansere pop og jazz med glans, på en internasjonal skala i over 60 år.

Tony Bennett er blitt synonym med pop/jazz sammensetningen og har de senere årene vært mentor for flere artister som Lady Gaga og avdøde Amy Winehouse, og oppmuntret dem til å omfavne jazz i sitt arbeid. Med mindre enn et år til hans 90 årsdag, definerer den nye utgivelsen det som gjør Tony Bennett til det musikalske geniet han er.

New York fødte Jerome Kern var en bauta innen Broadway og Hollywood musikaler, i en karriere som strakte seg gjennom over fire tiår. Selv om mange av hans Broadway musikaler og Hollywood  filmer var braksuksess innen samtidskunst, er Kern kanskje best kjent for ”Show Boat”, en av hans største bragder.

Med på The Silver Lining: The Songs of Jerome Kern har Tony Bennett og Bill Charlap med seg pianist Renee Rosnes (piano på duetene), Peter Washington (bass) og Kenny Washington (trimmer). De deler samme navn, men er ikke i slekt, Peter og Kenny har opptrått med Bill Charlap gjennom nesten to tiår og pianist Renee Rosnes har vært Charlaps livspartner gjennom nesten 10 år.

Med mer enn 700 Jerome Kern komposisjoner å velge mellom, er listen for The Silver Lining: The Songs of Jerome Kern en destillasjon av essensielle høydepunkter fra en uendelig katalog. Med disse tolkningene av noen av Jerome Kern sine flotteste sanger, byr Tony Bennett og Bill Charlap på en introduksjon til Kern sin musikk mens de viser en dyp forståelse for den universale kvaliteten av sangene.

TONY BENNETT & BILL CHARLAP

THE SILVER LINING: THE SONGS OF JEROME KERN

Musikere:
Vokal: Tony Bennett
Piano: Bill Charlap & Renee Rosnes
Bass: Peter Washington
Trommer: Kenny Washington

Av Tony Bennett and Bill Charlap

Låter i alfabetisk rekkefølge (14 stykker)

ALL THE THINGS YOU ARE (single piano)

DEARLY BELOVED (trio)

I WON'T DANCE (trio)