Få følelsen av «live» musikk med de nye hodetelefonene MDR-Z7M2

30. august 2018

• Forbedret lydkvalitet, med samme teknologi som er brukt i Signatur-serien MDR-Z1R
  • Nyutviklede 70mm driverenheter, aluminiumbelagt Liquid Crystal Polymer-membran, større magneter og Fibonacci-mønstret[i]innerdeksel
  • Fantastisk lydkvalitet med tredimensjonal, romslig lyd som leverer lyd fra 4 Hz to 100kHz

Sony annonserer i dag MDR-Z7M2, etterfølgeren til de kritikerroste hodetelefonene MDR-Z7. Den nye modellen arver teknologi fra Signatur-serien MDR-Z1R, inkludert Fibonacci-mønstret innerdeksel, og kommer med en Φ4.4mmbalansert tilkoblingskabel i esken.

Z7M2 har en bred frekvensrespons, dynamisk rekkevidde og en lineær frontplanbølge, noe som gir lytterne en realistisk gjengivelse av «luft» rundt musikkinstrumenter og stemmer – en tredimensjonal lytteopplevelse som man ellers bare opplever på «live»-konserter. Z7M2 er også utstyrt med en 70 mm HD-driver og en forbedret aluminiumbelagt Liquid Crystal Polymer-membran.

To tilkoblingskabler følger med hodetelefonene: en standard, ubalansert kabel og en balansert kabel. Den sistnevnte kabelen har et sølvbelegg som gir finere detaljer, jevnere diskant og mindre lydforringelse.

For å forbedre passformen til Z7M2 har ergonomisk utformede øreputer med 3D-søm. Dette gir høy komfort med balansert trykk på øret. Selv ved lengre tids bruk vil hodetelefonene sitte behagelig på hodet, ettersom de tilpasser seg brukerens hodeform.

Pris og tilgjengelighet

MDR-Z7M2 blir tilgjengelig for salg fra og med oktober 2018 til en veiledende pris på 6400 NOK.

[i]The Fibonacci sequence is Nature’s numbering system that appears everywhere, from the patterns of spirals of leaves, to the optimal and uniform distribution of seeds on a sunflower.

• lyd
  • ifa2018

Sony er en ledende produsent av lyd-, video-, foto-, spill-, kommunikasjons- og informasjonsteknologiske produkter for forbruker- og proffmarkedet. Med sine virksomheter innen musikk, bilder, dataunderholdning og online, er Sony unikt posisjonert til å være det ledende elektronikk- og underholdningsselskapet i verden. Sony registrerte en årlig omsetning på ca. 77 milliarder dollar for regnskapsåret som endte 31. mars 2018. For mer informasjon om Sony, vennligst besøk www.sony.net