Musikk mens du trener

Fyll på med energi i form av musikk mens du løper, svømmer eller trener generelt med den nye Bluetooth® Walkman NWZ-WS610.

Musikk kan gi deg økt motivasjon og distrahere sinnet når du trener. Sonys siste generasjons bærbare MP3-spillere gjør nettopp det. De er designet for å sitte komfortabelt og stødig mens du gir alt du har på treningssenteret eller i gatene – uten ledninger som er i veien. Den er også vanntett[i], har ørepropper med god passform og leverer klar lyd både under treningsøkten og i dusjen etter endt aktivitet.

For første gang fungerer også Walkman NWZ-WS610 som et trådløst Bluetooth-hodesett, og lar deg strømme musikk rett fra smarttelefonen mens du trener.

Valget er ditt: Lytt til musikken som er lagret på din Walkman eller strøm musikk trådløst fra internett-tjenester som Music Unlimited, Spotify and YouTube via din smarttelefon. Du trenger heller ikke være redd for å gå glipp av varslinger fra apper på din telefon når du er ute og løper: SoundMix-funksjonen kombinerer musikkavspilling med lydvarsler fra din telefon.

Også inkludert er en praktisk fjernkontroll formet som en ring[ii] som kontrollerer musikken og lar deg ta imot samtaler når du er på farten. Takket være den trådløse teknologiens lave strømforbruk, gir den brukervennlige fjernkontrollen deg et utvidet bruksområde uten at du trenger å bekymre deg for å lade batteriet[iii].

Ikke la snakking med venner komme i veien for din treningsrutine: Walkman NWZ-WS610 lar deg ta hands-free samtaler mens du trener. Du trenger kun å holde din Walkman mot din smarttelefon i et lite øyeblikk, og du er klar for å starte en samtale: NFC forenkler den trådløse tilkoblingen mellom begge enhetene, uten at du trenger å fikle med innstillinger eller ledninger.

For enda bedre kontroll og håndtering lar Sonys app SongPal deg kontrollere din Walkman fra telefonen, og lar deg bla gjennom lagrede sanger etter artist eller album, og lar deg justere lydinnstillinger. En rekke innstillinger er tilgjengelig for å styrke lydkvaliteten, inkludert Clear Phase™ som leverer realistisk lyd, og Clear Bass™ som leverer dynamisk, dyp bass uten forvrengning.

Det er forfriskende lett og raskt å laste opp musikk til din Walkman. Det eneste du trenger å gjøre er å koble din NWZ-WS610 med kabel til PC-en og dra filer direkte over på musikkspilleren.

Tilgjengelighet og pris:

Den vanntette, bærbare Walkman NWZ-WS610 MP3-spilleren med Bluetooth® er tilgjengelig fra midten av oktober 2014 og vil ha følgende veiledende pris:

NWZWS613 – 4GB

NFC

Microphone

Sound effects

Clear Bass/ Clear Phase/ Dynamic Normaliserii, 5-Band equaliserii: Only when using SongPal™

Music playback time

Music:  Approx. 8 hours[iv]

Bluetooth®:  Approx. 4 hours

Charging Time

Approx. 1.5 hours

Quick charge

Approx. 3 minutes charge enables up to approx. 60 minutes playback[v]

Mass

Approx. 37g

Remote  control:[vi][vii]/ USB Cradle/

Earbuds(1set)/ Swimming Earbuds(1set)/Holder

[i] JIS/IEC IP code (IPX5/IPX8) equivalent.

Product was tested submerged in water of 2.0m depth for 30 minutes; no complications occurred. Salt water is corrosive, do not use in salt water conditions. Not meant to be immersed or come in continuous contact with water (IPX5 rated), IPX5/8 for the Walkman® NWZ-WS610 series, IPX5 for the remote  control.

[ii] Bluetooth® function and remote control cannot be used while swimming.

[iii] Battery lasts for approximately 1.5 years (when used two hours per day)

[iv] MP3 128kbps and when Bluetooth®  is OFF

[v] MP3 128kbps

[vi] IPX5 (IEC 60529) or equivalent