Nyt musikk med høyoppløst lyd på farten med Sony Walkman

Med et ønske om å tilby den best mulige lydkvaliteten introduserer Sony den nye NW-ZX100HN Walkman®utstyrt med en ny støykanselleringsfunksjon.

Ved å bruke Sonys unike lydteknologiutvider Sony rekken med Hi-Res lydprodukter som reproduserer musikken akkurat slik som artisten ønsket at det skulle høres ut, i en kvalitet som forbigår CD1. ZX100HN leverer ikke bare høyoppløselige filformater i fantastisk kvalitet, men forbedrer også komprimerte musikkfiler som MP3 ved å bruke DSEE HXTM. Denne komplimenterer diskanten av komprimerte lydkilder og bitlengden forbi deres originale verdier opp mot høyoppløst kvalitet. Selv i et travelt, støyfullt miljø stenger ZX100HN distraksjonene ute slik at du kan nyte musikken fullt ut takket være støykanselleringen i hodetelefonene som er kompatibel med høyoppløst lyd.

Laget for å skape en mer delikat og dynamisk lyd, yter S-Master HXTM en full digital prosessering av lydsignaler for å støtte avspilling av høyoppløst lyd. Hodetelefonenes ytelse er forbedret ved å redusere støy i det høyoppløselige lydområdet, ved å fjerne kondensatorene for hodetelefonenes forsterkereffekt, samt ved å utnytte en unik design som inkorporerer hodetelefonenes strømforsyning til den positive, negative, og venstre/høyre-kanalen.

For å gi deg flere valg i hvordan du hører på musikken din inkorporerer ZX100HN LDAC - en ny lydteknologi fra Sony som gjør det mulig for deg å nyte trådløs lyd av høy kvalitet via Bluetooth®. Med 3 ganger så mye overført data2 gir LDAC deg en forbedret trådløs lytteopplevelse for all musikken din.

Selv designet til ZX100HN, både på innsiden og på utsiden er konstruert for å kunne levere høyest mulige lydkvalitet. Med den slanke, avrundede rammen og bassplate i aluminium for stivhet, kommer rene vokaler til sin rett og bassen er kraftig og solid. På innsiden er delene laget av det beste materialet for å nå en førsteklasses lyd, for eksempel høykvalitets materiale som brukes spesielt for å nå en mer naturlig frekvensbalanse. Kretskortets VIA-hull er fylt med kobber for å gi ett tydeligere lydbilde, med en solid bass og en distinkt mellomtone og klare vokaler. Denne unike metoden stabiliserer kraftlinjen og reduserer kretsens impedans.

Med 45 timers batteritid3 og mulighet for å utvide minnet i tillegg til det store 128 GB interne minnet, kan du holde det utvidede musikkbiblioteket ditt gående. Med inngang til microSD er det ingen grenser for antallet sanger du kan lagre, med støtte til micro SDXC kort større enn 64GB.

Pris og tilgjengelighet

Den nye NW-ZX100HN er tilgjengelig i butikk fra oktober 2015 og får en veiledende pris på 5400 kroner.

Spesifikasjoner

Product Specification Sheet
Model Name NW-ZX100HN
Available colours Silver
Internal memory 128GB
External memory microSD
Display size/ Resolution 3.0 inch、TFT colour LCD、QVGA(400×240)
Compatible formats Music:FLAC/Apple Lossless(ALAC)/MP3/AAC*1/HE-AAC/WMA*2/Linear PCM(WAV)/AIFF/DSD*3 *1: Copyright protected AAC-LC files cannot be played back. *2: Copyright protected WMA files cannot be played back.

*3: Audio that is converted to Linear PCM is output.

Movie: ---
Sound Effects S-Master HX/DSEE HX/Clear Audio+/Clear Bass/Equalizer/VPT(surround)/Dynamic Normalizer
Noise canceLling
  • ○Full-auto AINC, Bus/Train, Airplane, Office
Battery life MP370H*4 *4: MP3 128kbps, when Noise cancelling OFF
Hi-Res Audio45H*5 *5: FLAC 192kHz/24bit, when Noise cancelling OFF
Bluetooth Bluetooth® Ver 3.0 Profile: A2DP/AVRCP/OPP Codec: LDAC/aptX/SBC
NFC Yes
Other functions Display Lyrics, Sense Me TM Channels
Dimension (projecting parts not included) 53.8 x 119.5 x 14.8 mm
Weight 145g
Included Accessories ■NW-ZX100HN ・Headphones ・Earbuds (1 set)

・Clip (for Headphones)

Note:microSD Card is not supplied with your Walkman.

• ifa 2015
  • zx100hn
  • walkman

Sony er en verdensledende produsent innenfor lyd, video, spill, kommunikasjons- og informasjonsteknologiske produkter for både forbrukere og profesjonelle. Med sin musikk-, bilde-, dataunderholdning- og online-virksomhet, er Sony unikt posisjonert til å være det ledende elektronikk- og underholdningsselskapet i verden. Sony registrerte en årlig omsetning på ca. 68 milliarder dollar for regnskapsåret som endte 31. mars 2015. For mer informasjon om Sony, vennligst besøk www.sony.net