Sony annonserer at innhold for 360 Reality Audio vil være tilgjengelig for streaming gjennom Amazon Music HD

En ny og oppslukende musikkopplevelse på nye Amazon Echo Studio

Tokyo, Japan – Sony Corporation annonserer i dag at innhold til 360 Reality Audio, som tilbyr en ny og oppslukende musikkopplevelse, vil være tilgjengelig via Amazon Echo, med Amazon Music HD for kunder i USA, Storbritannia, Tyskland og Japan senere på året.

360 Reality Audio ble først vist frem under CES 2019 i januar, og er en musikkopplevelse som benytter seg av Sonys objektbaserte, romlige lydteknologi. Teknologien gjør det mulig for artister og musikkskapere å posisjonere ulike lydkilder som vokal, koring og instrumenter — slik at skapernes kreative og artistiske formål optimaliseres slik de er tiltenkt. Når lytterne hører innholdet, kan det nytes med en lydopplevelse som gjør at det virker som at artisten er i samme rom som dem selv. Teknologisk utvikling fremover vil gjøre det mulig for både hodetelefoner og høyttalersystemer å støtte innholdet, inkludert den nye Amazon Echo Studio.

Sony jobber med de store plateselskapene, distribusjonsaktører og industriledere for å lage et nytt musikalsk økosystem rundt 360 Reality Audio, som vil inkludere selve skapelsen, distribusjonen og avspillingen av musikkinnholdet.

– Det har vært utrolig å se responsen fra kundene i forbindelse med lanseringen av Amazon Music HD. Vi fortsetter å ligge foran når det gjelder nye lytteropplevelser, og ved å støtte Sonys 360 Reality Audio i forbindelse med lanseringen av Echo Studio kombinerer vi å tilby streaming av høyeste lydkvalitet med tale. Vi er glade for å kunne tilby høykvalitetslyd mer tilgjengelig enn noen gang tidligere, sier VP i Amazon Music, Steve Boom.

– Kunder forteller oss at de elsker å kunne fortelle Alexa hva deres favorittmusikk er. Med Echo Studio, som støtter Sonys 360 Reality Audio, har vi laget en helt ny lytteropplevelse for kundene våre. Gjennom én enhet kan man nå dykke ned i musikken som aldri før, når de nå kan høre sangene slik artistene har sett det for seg, sier VP for Alexa og Echo Devices, Miriam Daniel.

– Vi er stolte av å kunne tilby denne nye musikkopplevelsen sammen med Amazon Music HD, og nye Echo Studio. Vi ønsker alltid å tilby markedet enda bedre muligheter når det kommer til musikkopplevelser. I Sony vil vi i fremtiden forsøke å øke antall kompatible streaming-tjenester og enheter, slik at vi kan bygge et økosystem som når ut til så mange som mulig lyttere, sier Director og Deputy President i Sony Home Entertainment and Sound Products Inc., Yoshinori Matsumoto.

For flere detaljer knyttet til 360 Reality Audio, besøk vår offisielle nettside på https://www.sony.net/360RA/

*Alle opplistede produktnavn er merkevarer og produkter registrert av Sony Corporation eller en av deres respektive eiere.

*Amazon, Echo, Alexa, og alle relaterte logoer er merkevarer tilhørende Amazon.com, Inc. eller deres partnere.

• 360 reality audio

Sony Corporation er et kreativt underholdningsselskap med et solid teknologisk fundament. Med alt fra tjenester som spill og nettverk til musikk, film, elektronikk og finans er Sonys formål å fylle verdenssamfunnet med følelser gjennom kreativitet og teknologi. For mer informasjon, besøk http://www.sony.net/.

Jostein Granås

PR-ansvarlig Sony Norge 40477081