Sony høster ros med syv priser på EISA 2018

European Imaging and Sound Association (EISA) hyller Sony for selskapets bransjeledende forbrukerelektronikk og tildeler dem hele syv priser i 2018-kåringen. Som den største redaksjonelle multimedieorganisasjonen i Europa evaluerer EISA-komiteen et stort utvalg av teknologikategorier, og belønner produkter som utmerker på kvalitet og innovasjon.

• α7 III: ÅRETS KAMERA
  • α7R III: PROFESJONELT SPEILLØST KAMERA
  • RX10 IV: SUPERZOOM KAMERA
  • FE 16-35mm F2.8 GM: SPEILLØST VIDVINKEL ZOOMOBJEKTIV
  • FE 100-400mm F4.5–5.6 GM OSS: SPEILLØST TELEZOOMOBJEKTIV
  • UBP-X700: BESTE KJØP UHD BLU-RAY-SPILLER

VPL-VW760ES: PREMIUM PROJEKTOR

EISA ÅRETS KAMERA 2018-2019: Sony α7 III

Med α7 III har Sony definert standarden for et speilløst allround fullformatkamera som dekker mange fotografiske behov. Den nye 24,2-megapiksel bakbelyste Exmor R CMOS-bildebrikken leverer enestående bildekvalitet under en lang rekke lysforhold. Autofokussystemet dekker nesten hele bildeflaten, og gjør det lett å fokusere og følge bevegelige motiver selv når de er utenfor den sentrale bildeflaten. Med inntil 10 bilder i sekundet og 4K videomodus er α7 III klar til å fange raske hendelser.

EISA PROFESJONELLE SPEILLØSE KAMERA 2018-2019: α7R III

Tredje generasjon av Sonys høyoppløste speilløse kamera, α7R III, har en 42,4 megapiksel bakbelyst Exmor R CMOS-brikke som produserer bilder med fantastiske detaljer. Samtidig leverer det høy opptakshastiihet med inntil 10 bilder i sekundet med følgefokus for å gi skarpe bilder av bevegelige motiver. Det innebygde 5-aksers bildestabilisatorsystemet er blitt finjustert til å støtte høyoppløste opptak, som betyr at du kan bruke kameraet håndholdt i en lang rekke situasjoner.

EISA SUPERZOOM-KAMERA 2018-2019: Sony Cyber-shot RX10 IV

RX10 IV, Sonys fjerdegenerasjon ultra-zoomkamera, kombinerer et allsidig 24-600 mm (ekv.) f/2,4–4 ZEISS Vario-Sonnar T* objektiv med en stor bildebrikke; en 1″ 20,1-megapiksel Exmor RS CMOS stablet bildebrikke. Denne kombinasjonen lar brukeren ta skarpe bilder over hele zoomområdet fra vidvinkel til super-telefoto, uten å bytte objektiv. Det raske hybride autofokussystemet benytter samme høyoppløste følgefokusteknologi som Sony α-serie kameraer, som gjør det enklere å følge raske motiver som fugler i flukt.

EISA SPEILLØSE VIDVINKELZOOM 2018-2019: Sony FE 16-35mm F2.8 GM

Som en del av Sonys anerkjente G Master-serie er dette en fremragende vidvinkelzoom som leverer imponerende skarphet over hele bildeflaten. Objektivet er værbeskyttet og er bygget for profesjonell bruk, men er lettere enn sine konkurrenter. Likevel utkonkurrerer det de fleste, ikke bare når det gjelder skarphet, men også ved å levere bilder med lite vignettering og minimal fortegning. Dette er et perfekt objektiv for landskap, arkitektur og fotografering av bylandskap.

EISA SPEILLØSE TELEZOOM 2018-2019: Sony FE 100-400mm F4.5-5.6 GM OSS

Dette supertelezoom-objektivet er ideelt for sport- og naturfotografering, og byr på høy skarphet over hele zoomområdet. Vignettering er ubetydelig, mens fortegning er svært lav og uvesentlig for den type fotografering objektivet typisk brukes til. Autofokusen er meget rask, presis og stillegående, mens den optiske bildestabilisatoren sikrer skarpe bilder ved langsomme lukkertider. Bygget for bruk i vanskelige værforhold, er dette et fremragende objektiv som byr på svært høy bildekvalitet.

EISA BESTE KJØP UHD BLU-RAY-SPILLER 2018-2019: Sony UBP-X700

Fra Sonys andre generasjon av Ultra HD (4K) Blu-ray spillere, kommer UBX-700 med alt du behøver for å nyte en ny verden av UHD HDR-materiale uten å miste noe av historien. Den spiller også alt du behøver av DVD-er, Blu-ray og til og med SACD. Hvis ønskelig, vil den andre HDMI-utgangen kunne sende kun lyd, mens hovedutgangen sender videosignalet (inkluderte HDR10 og Dolby Vision) direkte til skjermen. Du får en solid bonus med dens trådløse nettverksmuligheter, da den er i stand til å strømme fra video og musikk-tjenester som inkluderer Netflix og YouTube, i tillegg til hi-res DLNA-avspilling. Alle 4K TV-er burde ha en Ultra HD Blu-ray spiller med en høykvalitets videokilde. X700 sin hyggelige pris gjør at den yter langt mer enn forventet.

EISA PREMIUM PROJEKTOR 2018-2019: VPL-VW760ES

Sony legger til enda en hjemmekinoprojektor til sitt sortiment med dette laser-opplyste ekte 4K HDR-flaggskipet som leverer en fantastisk flott filmopplevelse. Ved å bruke SRXD-paneler tatt fra produsentens digitale kino-avdeling, produserer VPL-VW760ES raffinerte, superskarpe storformat-bilder, kombinert med en HDR10 og HLG-gjengivelse som løftes av projektorens perfeksjonerte lysbehandling og 2000 lumen lysstyrke. Reality Creation oppskalering av Full HD-kilder og imponerende 3D kompletterer en projektor som er tiltenkt de aller flotteste hjemmekinoene. Til slutt, dens kurvede, klassiske design, en 2,06x zoom og lang kaste-avstand betyr installasjon uten problemer. Enkelt sagt – denne 4K-projektoren er klasseledende.

For produktspesifikasjoner, les mer her:

• foto

Sony er en ledende produsent av lyd-, video-, foto-, spill-, kommunikasjons- og informasjonsteknologiske produkter for forbruker- og proffmarkedet. Med sine virksomheter innen musikk, bilder, dataunderholdning og online, er Sony unikt posisjonert til å være det ledende elektronikk- og underholdningsselskapet i verden. Sony registrerte en årlig omsetning på ca. 77 milliarder dollar for regnskapsåret som endte 31. mars 2018. For mer informasjon om Sony, vennligst besøk www.sony.net