Sonys flaggskip XH95 4K HDR Full Array LED-TV-er er nå tilgjengelig

Sonys 4K HDR Full Array LED-TV-er gir deg det beste av bilde-, lyd- og brukeropplevelse i fem skjermstørrelser

XH95 4K HDR Full Array LED-TV-er er nå tilgjengelig i fem skjermstørrelser. Bedre kontrast og en slank innfatning gir deg en oppslukende seeropplevelse fra alle vinkler. Med lyd og bilder presist tilpasset hverandre hører du handlingen fra nøyaktig det riktige stedet på skjermen.

På XH95 4K HDR Full Array LED-TV-er kan alt innhold oppskaleres til livaktig 4K-oppløsning med funksjonene fra Sony. Med Picture Processor X1™ Ultimate oppnår du klar og presis bildekvalitet som gir en realistisk seeropplevelse. Førsteklasses lydkvalitet er også en sentral del av opplevelsen, og de nye modellene har Sound-from-Picture Reality ™ som gir deg en følelse av at lyden kommer direkte fra skjermen.

Netflix med studiokvalitet
De nye modellene vil fortsette å levere skaperens intensjon med Netflix Calibrated Mode, og tilbyr Netflix-innhold med studiokvalitet og IMAX Enhanced™ (på utvalgte modeller) som tar den oppslukende underholdningsopplevelsen inn i hjemmet.

Justerer automatisk bildets lysstyrke
Sonys XH95-TVer introduserer også Ambient Optimization, en ny teknologi som optimaliserer bilde- og lydkvalitet i ethvert hjem. Det vil automatisk justere bildets lysstyrke i rommet – øke lysstyrken i lyse rom og redusere i mørke rom for en mer behagelig opplevelse. Den oppdager også gjenstander i rommet, slik som gardiner og møbler som kan absorbere eller reflektere lyd, og finjusterer akustikken slik at lyden ikke blir kompromittert.

I tillegg inneholder alle de nye XH95 TV-ene et nytt Immersive Edge-designkonsept. For å skape en enda bedre opplevelse er nå føttene diskret plassert i utkanten av skjermen. De minimalistiske føttene synes så vidt og tilbyr en forbedret og uhindret seeropplevelse.

Enkel tilkobling til et bredt utvalg av enheter
XH95-serien har Android TV™ med Google Assistant1, Google Play Store og Chromecast innebygd, som gir brukerne enkel tilgang til innhold, tjenester og enheter via sin plattform. Sonys originale menyer og stemmekontroller forbedres også for bedre daglig bruk. Med Google Assistant2 og Amazon Alexa3-aktiverte enheter kan du se videoer fra YouTube med Google Home eller endre kanal eller volum med Amazon Alexa. Apple® AirPlay®-brukere kan streame filmer, musikk, spill og bilder til TV-en deres fra iPhone®, iPad® eller Mac®. Apple HomeKit™-teknologien gir en enkel og sikker måte for brukere å kontrollere TV-en fra iPhone®, iPad® eller Mac®.

Pris og tilgjengelighet

XH95 TV-ene er tilgjengelige nå. Veiledende priser er:
KD-85XH95: 55000 NOK
KD-75XH95: 42000 NOK
KD-65XH95: 27000 NOK
KD-55XH95: 23000 NOK
KD-49XH95: 18000 NOK

Sony XH95 4K HDR Full Array LED TV: Nøkkelfunksjoner

Skjermstørrelser: 85”, 75”, 65”, 55” and 49”

§Inkluderer Picture Processor X1 ™ Ultimate, som gir den ultimate 4K HDR-seeropplevelsen med følgende teknologier: Objektbasert Superoppløsning, Objektbasert HDR-remaster, Super Bit Mapping ™ 4K HDR og Dual-databasebehandling

§Har lokal lysdempende bakgrunnsbelysning med komplett matrisse med X-tended Dynamic Range ™ PRO som sikrer 6 ganger kontrasten fra våre konvensjonelle LED-TVer

§X-Wide Angle-teknologi gir levende farger i virkelig verden fra alle vinkler, samtidig som de beholder mer farge og lysstyrke enn andre konvensjonelle LED-TVer. Nyt et flott bilde med utrolig rekkevidde og dybde fra hvor som helst i rommet. For å tilby enda flere valg til kundene, kommer XH95 4K Full Array LED-TV med X-Wide Angle i 55 tommer og større.

§Inkluderer forbedret Acoustic Multi-Audio, Sound-from-Picture Reality™ -konsept med et bi-amp-system, som styrer hovedhøyttaleren og den usynlige diskanten separat, og en X-Balanced Speaker, en ny høyttalerenhet som pakker klar lyd i en slank design (bi-amp, X-Balanced Speaker bare tilgjengelig for skjermstørrelsene 55, 65 og 75 tommer; Akustisk Multi-Audio for 55 tommer og over)

§Flush Surface-design tilbyr et elegantutseende (kun 55, 65 og 75 tommer)

§Ny Ambient Optimization optimaliserer bilde- og lydkvalitet i ethvert kundemiljø. Det vil automatisk justere bildets lysstyrke til omgivelseslyset i rommet, øke lysstyrken i lyse rom og redusere i mørke rom for en perfekt utsikt

§Dolby Vision og Dolby Atmos-kompatible

§Har håndfri funksjoner (tilgjengelig fra 55 tommer og oppover)

§Enkel tilkobling til et bredt utvalg av enheter med Apple AirPlay 2, HomeKit, Amazon Alexa-aktiverte enheter og smarte høyttalere

§Rask tilgang til en rekke innhold og tjenester med Android™ TV

[1] Funksjonstilgjengelighet avhenger av land og tilgjengelighet av kompatible produkter.

2Google hjemme-enhet (selges separat) kompatibel med Sony Android TV-enheter. Krever kompatible enheter koblet til det samme trådløse hjemmenettverket. Last ned Google Hjem-appen fra iPhone App Store eller Google Play. Underlagt betingelser og betingelser for tredjepartsapper. Brukeren må koble kompatible enheter for å kontrollere driften. Når nedlastingen er fullført, kan Google Home-funksjonen være koblet til Sony-enheten for å få tilgang til talekontrollfunksjonen.3Amazon Alexa-aktiverte enheter (selges separat) kompatible med Sony Android TV-enheter. Amazon-konto kreves. Det kan være nødvendig å abonnere for å få tilgang til bestemt innhold. Sony TV- og Alexa-enheter krever begge internettforbindelse. Amazon, Echo, Alexa og alle relaterte logoer er varemerker for Amazon.com, Inc. eller dets tilknyttede selskaper.

• tv
  • 4k
  • bravia

Om Sony Corporation
Sony Corporation er et kreativt underholdningsselskap med et solid teknologisk fundament. Med alt fra tjenester som spill og nettverk til musikk, film, elektronikk og finans er Sonys formål å fylle verdenssamfunnet med følelser gjennom kreativitet og teknologi. For mer informasjon, besøk http://www.sony.net/.

Jostein Granås

PR-ansvarlig Sony Norge 40477081