Sonys nye A85 4K HDR OLED-TV-er er nå tilgjengelig i butikk

— Åtte millioner selvopplysende piksler med OLED-panel, kombinert med revolusjonerende bevegelses- og lydteknologi for en visuell opplevelse i toppklasse –

I dag kunngjorde Sony tilgjengeligheten til de nye A85 4K HDR OLED-TV-ene i hele Europa. A85 har det beste av Sonys nyskapende innovasjoner innen bildebehandling og lyd, og leverer den anerkjente kvaliteten Sony er kjent for.

Enestående bilder

Picture Processor X1™ Ultimate er kjernen i A85s dyktighet – den analyserer nøyaktig bildedata for å få frem den intense kontrasten til OLED med enestående sortnivåer, topp lysstyrke og realistiske bilder. TV-en har også Pixel Contrast Booster, som forbedrer farge og kontrast i lyse områder, slik at du kan nyte scener fulle av naturtro nyanser og fargetoner, mer dybde, fin struktur og den enestående svarte kontrasten som bare OLED kan levere.

For første gang noensinne i en OLED-TV, inkluderer A85 Sonys egen X-Motion Clarity ™ -teknologi – noe som sikrer at selv raske actionfilmer forblir jevne og tydelige. Bevegelige bilder kontrolleres nøyaktig for å minimere uskarphet slik at bilder forblir ekte med mindre tap av lysstyrke under høyhastighetsscener.

Altoppslukende lydopplevelse

TV-ene leverer en altoppslukende, audiovisuell opplevelse ved bruk av Acoustic Surface Audio – som gjør TV-skjermen til en høyttaler. En innovativ aktuator bak skjermen vibrerer diskret for å skape lyd, slik at det du hører kommer fra stedet i scenen der handlingen skjer – for eksempel stemmer fra forskjellige steder eller motorstøy fra en bil. Dette er i tilknytning til Sonys supertynne design i skifer, der skjermen møter kanten av TV-en, og som lar deg fordype deg i bildet uten distraksjon. For ekstra trøkk er det integrert to subwoofere diskret på baksiden av TV-en for å skape mer dynamisk og basstung lyd – ideell for actionfilmer og musikk.

De nye A85-TVene fortsetter også å levere skaperens intensjon med Netflix Calibrated Mode, som tilbyr Netflix-innhold med studikvalitet og IMAX IMAX® Enhanced, som tar den oppslukende underholdningsopplevelsen inn i ditt eget hjem.

Justerer automatisk bildets lysstyrke

Sonys nye A85 4K HDR OLED-TV har også Ambient Optimization, en ny teknologi som optimaliserer bilde- og lydkvalitet i ethvert hjem. Det vil automatisk justere bildets lysstyrke i rommet – øke lysstyrken i lyse rom og redusere i mørke rom for en mer behagelig opplevelse. Den oppdager også gjenstander i rommet, slik som gardiner og møbler som kan absorbere eller reflektere lyd, og finjusterer akustikken slik at lyden ikke blir kompromittert.

Enkel tilkobling til et bredt utvalg av enheter

A8-serien har Android TV™ med Google Assistant1, Google Play Store og Chromecast innebygd, som gir brukerne enkel tilgang til innhold, tjenester og enheter via sin plattform. Sonys originale menyer og stemmekontroller forbedres også for bedre daglig bruk. Med Google Assistant2 og Amazon Alexa3-aktiverte enheter kan du se videoer fra YouTube med Google Home eller endre kanal eller volum med Amazon Alexa. Apple® AirPlay®-brukere kan streame filmer, musikk, spill og bilder til TV-en deres fra iPhone®, iPad® eller Mac®. Apple HomeKit™-teknologien gir en enkel og sikker måte for brukere å kontrollere TV-en fra iPhone®, iPad® eller Mac®4.

Priser og tilgjengelighet

A85 4K HDR OLED TV-ene er tilgjengelig nå og finnes i skjermstørrelse 65” og 55”.

Veiledende priser er:

55”: 21 000 NOK

65”: 31 000 NOK

• Sony A85 4K OLED TV: Nøkkelfunksjoner
  • Inkluderer Picture Processor X1 ™ Ultimate, som gir den ultimate 4K HDR-seeropplevelsen med følgende teknologier: Objektbasert Superoppløsning, Objektbasert HDR-remaster, Super Bit Mapping ™ 4K HDR og Dual-databasebehandling.
  • Har Pixel Contrast Booster, åtte millioner selvopplysende piksler og Sony-originale panelkontroller for OLED som gir en beriket visuell opplevelse med enestående svart, autentisk farge og en bred visningsvinkel.
  • X-Motion Clarity for OLED: Denne revolusjonerende, anerkjente best-in-class teknologien fra Sony vil nå være tilgjengelig for OLED, og foredler handling på skjermen i sanntid for å gjøre den lysere, tydeligere og mer flytende enn noen gang for en enestående sportsopplevelsesopplevelse.
  • To subwoofere som forbedrer Acoustic Surface Audio™.
  • Dolby Vision™ og Dolby Atmos™-kompatible.
  • Ny omgivelsesoptimalisering optimaliserer bilde- og lydkvalitet i ethvert kundemiljø. Det vil automatisk justere bildets lysstyrke til omgivelseslyset i rommet, øke lysstyrken i lyse rom og redusere i mørke rom for en perfekt utsikt.
  • TRILUMINOS ™ Display gjengir de subtile nyansene i farge, lys og gradering fra videolinsen til stuen.
  • Fungerer med smarte høyttalere, inkludert Google Home og Amazon Alexa-aktiverte enheter.
  • Enkel tilkobling til de fleste enheter, inkludert Apple® AirPlay® 2, HomeKit™.
  • Rask tilgang til en rekke innhold og tjenester med Android TV.
  • Netflix kalibrert modus sikrer filmatisk troskap for seeropplevelsen på Netflix. Netflix Calibrated Mode, utviklet av Sony bildekvalitetsingeniører i samarbeid med Netflix fargeforskere, leverer bildekvalitet som nærmer seg en mastermonitor som brukes til standardreferanse i filmproduksjonsstudioer.
  • Et IMAX® Enhanced™-produkt, klar til å møte farge, kontrast, klarhet og lyd i høy kvalitet. Ta trøst i å vite at du vil glede deg over en helt oppslukende underholdningsopplevelse hjemme på denne TV-en som utnytter IMAX forbedret innhold fullt ut.
  • Tilpasset modus, sammen med Sonys andre kalibrerte visningsmodus, gir forskjellige visningsalternativer som passer kundenes smak, samtidig som de behøver å bevare skaperens intensjon.

1 Funksjonstilgjengelighet avhenger av land og tilgjengelighet av kompatible produkter. 2 Google Home enheten er (selges separat) kompatibel med Sony Android TV-enheter. Krever kompatible enheter koblet til det samme trådløse hjemmenettverket. Last ned Google Hjem-appen fra iPhone App Store eller Google Play. Underlagt betingelser og betingelser for

tredjepartsapper. Brukeren må koble kompatible enheter for å kontrollere driften. Når nedlastingen er fullført, kan Google Home-funksjonen være koblet til Sony-enheten for å få tilgang til talekontrollfunksjonen.

3 Amazon Alexa-aktiverte enheter (selges separat) kompatible med Sony Android TV-enheter. Amazon-konto kreves. Det kan være nødvendig å abonnere for å få tilgang til bestemt innhold. Sony TV- og Alexa-enheter krever begge internettforbindelse. Amazon, Echo, Alexa og alle relaterte logoer er varemerker for Amazon.com, Inc. eller dets tilknyttede selskaper.

4 Apple® AirPlay® 2 og HomeKit ™ -funksjoner vil være tilgjengelige på FY19-modellene ZF9, AF9, ZG9, AG9, XG95 og XG85 (85 ”, 75”, 65 ”og 55”) og FY20-modellene ZH8, A9, A8, XH95 , XH90, XH85, XH81 og XH80. AirPlay 2 og HomeKit-funksjonene krever en iOS-enhet som kjører iOS 12.3 eller nyere, eller en Mac som kjører macOS 10.14.5. Apple, AirPlay, HomeKit, iPhone, iPad, Mac og macOS er varemerker for Apple Inc., registrert i USA og andre land. Firmware-oppdatering kr

• oled
  • bravia
  • tv

Om Sony Corporation
Sony Corporation er et kreativt underholdningsselskap med et solid teknologisk fundament. Med alt fra tjenester som spill og nettverk til musikk, film, elektronikk og finans er Sonys formål å fylle verdenssamfunnet med følelser gjennom kreativitet og teknologi. For mer informasjon, besøk http://www.sony.net/.

Jostein Granås

PR-ansvarlig Sony Norge 40477081