Sonys topp fem kategorier på EISA utdelingen

ISA anerkjenner Sonys evne til å levere produkter som inspirerer og tilfredsstiller kundenes nysgjerrighet. European Imaging and Sound Association (EISA) hedrer Sony med fem priser i deres 2016-sortiment. Som den største redaksjonelle multimediaorganisasjonen i Europa har EISA-komiteen nøye vurdert et stort utvalg av teknologiske kategorier og er anerkjent for å gjenkjenne ekte kvalitet og innovasjon.

Europeisk Premium Kompaktkamera 2016-2017: RX1R II

Sony Cyber-shot RX1R II kombinerer en 42,4 Mp 35mm fullformat bildebrikke med et fast ZEISS-objektiv av høy kvalitet, og verdens første variable optiske lavpassfilter som gir fantastisk bildekvalitet med et bredt dynamikkområde og svært lavt støynivå. Det hurtige hybride AF-systemet med avansert fase- og kontrastfølsomhet garanterer knivskarpe bilder, og med den kraftige BIONZ X-prosessoren går du aldri glipp av et viktig øyeblikk. Den uttrekkbare XGA OLED-søkeren og en vippbar LCD-skjerm gir stor frihet til å se kreative komposisjoner. Dette avanserte kompaktkameraet er en sann vinner i alle henseender.

Europeisk Foto- og Videokamera 2016-2017: Sony α7S II

Med α7S II leverer Sony det rette verktøyet for profesjonelle fotografer som krever topp kvalitet video og suverene stillbilder under alle opptakssituasjoner. Kameraets 12,2 Mp fullformat Exmor CMOS-brikke mestrer fotografering i svakt lys med en maksimal følsomhet på ISO 409 600. I tillegg sikrer det store dynamikkomfanget, 5-aksers bildestabilisering og internopptak av 4K-video i fullformat med full pikselavlesning at den profesjonelle videofotografen ikke tvinges til å kompromisse med bildekvalitet. Kameraets raske intelligente autofokus briljerer med hastighet og nøyaktighet, og garanterer fantastiske bilder med utmerket skarphet selv i mørket.

Europeisk Entusiast Kompakt Systemkamera 2016-2017: Sony α6300

Med nye α6300 har Sony gjort den utrolig populære forgjengeren α6000 enda bedre. Den kompakte og lette formfaktoren er beholdt, mens α6300 tilfører lynrask (0,05 sekunder) hybrid autofokus med 425 AF-punkter og 4D følgefokus, 4K videoopptak av profesjonell klasse og en vær-sikret konstruksjon. Den nye 24,2 millioner piksler Exmor CMOS-brikken gir utmerket bildekvalitet selv i dårlig lys og suveren videokvalitet , mens den vippbare 3-tommers 921 000-punkters LCD-skjermen og den lyssterke 2,36-Mp OLED-søkeren er i stand til å følge hurtige motiver med opptil 11 bilder per sekund.

Europeisk Profesjonelt Kompakt Systemobjektiv 2016-2017:

Sony FE 85mm F1.4 GM

Sony FE 85mm F1.4 GM teleobjektiv er nødt til å bli meget populært blant ambisiøse portrettfotografer. Den optiske konstruksjonen og bruk av linseelementer med spesialglass sikrer at objektivet leverer den ekstremt høye oppløsningen som kreves av moderne kameraer. Den sirkulære blenderåpning med 11 lameller gir en jevn og tiltal ende uskarp bakgrunn, mens Sonys originale Nano AR Coating reduserer strølys og internreflekser i motlys. Ringdrevet SSM-motor system med to posisjonssensorer gir rask og nøyaktig autofokus. Som vi forventer fra et profesjonelt objektiv er Sony FE 85mm F1.4 GM motstandsdyktig mot støv og fukt.

Europeisk In-Car HD Player 2016-2017: RSX-GS9

Med sitt vanlige 1DIN chassis og roterende kontrollhjul, ser kanskje Sony RSX-GS9 ut som en av tidligere tiders bilradioer, men bak den enkle frontplaten er dette høy-oppløste lydsystemet en nytenkende superstjerne. Den tilbyr støtte for 192 kHz/24bit og 5.6MHz DSD via en USB minnepinne, harddisk eller fra en ekstern digital høyoppløst musikk-spiller, mens den optiske utgangen gjør det mulig å koble til en ekstern DSP. Smartmobil-apper gir brukeren mulighet for å spille av strømmetjenester som Apple Music, Spotify og Tidal. Bruken av de aller beste DAC-ene, highend op-amps og avanserte kretsløp sikrer RSX-GS9 en lydgjengivelse som rett og slett er sensasjonell. Noe som betyr at fordelen med høyoppløst lyd endelig kan nytes fra dashboardet i bilen.

Sony er en verdensledende produsent innenfor lyd, video, spill, kommunikasjons- og informasjonsteknologiske produkter for både forbrukere og profesjonelle. Med sin musikk-, bilde-, dataunderholdning- og online-virksomhet, er Sony unikt posisjonert til å være det ledende elektronikk- og underholdningsselskapet i verden. Sony registrerte en årlig omsetning på ca. 72 milliarder dollar for regnskapsåret som endte 31. mars 2016. For mer informasjon om Sony, vennligst besøk www.sony.net