Verdens største fotokonkurranse ser etter Norges beste fotograf

© Tina Signesdottir Hult-1st Place, Norway-National Award-2015, Sony World Photography Awards.

Sony World Photography Awards 2016, en av verdens mest prestisjefulle fotokonkurranser, organisert av World Photography Organisation, skal kåre Norges beste fotografer.

Norway National Award er åpen for alle typer fotografer i Norge, og bidrag kan sendes inn gratis via www.worldphoto.org til én av de ti åpne kategoriene i SWPA-konkurransen frem til tirsdag 5. januar 2016. Alle påmeldte bilder må ha vært tatt i 2015.

De ti kategoriene innenfor den åpne konkurransen er:

• Architecture
  • Arts & Culture
  • Enhanced
  • Low-light
  • Nature & Wildlife
  • Panoramic
  • People
  • Smile
  • Split second
  • Travel

Kåringen tilbyr spirende fotografer en fantastisk mulighet til å gi sitt arbeid til kjenne globalt og til å bli anerkjent sammen med verdens ledende fotografer.

Vinneren av Norway National Awards vil bli annonsert 15. mars 2016, og vil motta det siste innen fotoutstyr fra Sony. Fotografene med de to nest beste plasseringene vil også motta priser for sitt arbeid. Alle tre fotografer vil få sine bilder vist frem på Sony World Photography Awards 2016-utstilling i London 24. april - 10. mai og online på www.worldphoto.org.

– Jeg er stolt over å ha vunnet Nasjonalprisen for norske fotografer i 2015. Denne type annerkjennelse gir meg bekreftelse på at det jeg skaper er bra, og vekker folk. Det gjør det verdt all den tid og planlegging som ligger bak, og gir meg styrke til å fortsette å skape kunstfotografier. Jeg har troen på at når du virkelig ønsker noe og jobber hardt for det, arbeider hele universet for å hjelpe deg til å oppnå det, sier Tina Signesdottir Hult.

The Sony World Photography Awards blir arrangert for niende år på rad og har blitt en av de mest prestisjefulle fotokonkurransene i verden. Hvert år kan SWPA vise nye talenter og etablerte artister, og presenterer verdens beste samtidsfotografier fra de siste 12 månedene. Fotografer på alle nivåer er invitert til å sende inn arbeider til The Sony World Photography Award: Professional; Open; Youth; National Awards and Student Focus.

###

Mer informasjon omSony World Photography Awards og the World Photography Organisation er tilgjengelig på www.worldphoto.org

Trykk her for å se video om Sony World Photography Awards 2016

About World Photography Organisation (WPO)