XH90 4K HDR Full Array LED TV fra Sony kommer snart for salg

Nyt innholdet i tråd med filmskaperens hensikt og gjør deg klar for neste generasjons spillopplevelser

Sony har annonsert sin nye serie XH90 4K HDR Full Array TV, som kommer i salg i Europa fra slutten av mai. XH90 tilbyr en flott kombinasjon av Sonys kjente bildekvalitet, gode lydkvalitet og enkle brukeropplevelse i en og samme TV, en TV som også ser på seg selv som en god følgesvenn til de neste generasjons spillkonsoller.

XH90 har med seg Sonys premium Full-Array Local Dimming og Boosting-teknologi, som endrer lysnivået dynamisk i deler av skjermen avhengig av innholdet, noe som resulterer i en dramatisk økning i kontrast og lysstyrke.

Ved å balansere lysutgangen nøyaktig over skjermen, blir mørkere scener mørkere og lysere scener blir lysere som skaperen hadde tenkt.

Lydmessig har TVen med seg Acoustic Multi-Audio™ (fra 65” og større), som inkluderer to lydplasserte høyttalere på baksiden av TVen for at lyden lettere skal følge det som skjer på skjermen. I tillegg har TVen X-Balance Speaker – en ny høyttalerenhet som pakker tydelig lyd i en slank design.

For den neste generasjonen spillkonsoller vil XH90 støtte 4K 120fps bildefrekvens og rask responstid fra HDMI-inngangene, slik at man får den totale og maksimale spillopplevelsen.

Den nye XH90 fortsetter å levere innholdsskapernes hensikt med Netflix Caibrated Mode. Denne funksjonen ble spesielt utviklet for nye Netflix Originals, slik at innholdet ble likt på Sonys TVer som på produksjonskontoret til Netflix. Med denne funksjonen blir hensikten til skaperen ivaretatt.

Hele XH90-serien kommer med Android TV™ med Google Assistant[1], Google Play Store og innebygd Chromecast, som tilbyr brukerne enkel tilgang til innhold, funksjoner og enheter via sin utvidede plattform. Sonys originale brukergrensesnitt i form av stemmekontroll og menyer er også utviklet for bedre brukervennlighet.

Med Google Home[2]- og Amazon Alexa[3]-kompatibilitet kan du enkelt kontrollere TV-en med stemmen og be den om å gjøre ting som å «caste» og styre videoer fra YouTube med Google Home, eller endre kanal eller volum med Amazon Alexa-aktiverte enheter. Apple® AirPlay® 2-brukere kan strømme film, musikk, film og foto til sin TV rett fra sin iPhone®, iPad® og Mac®. Apple HomeKit™- teknologien tilbyr en enkel og sikker måte for brukerne å styre TVen fra både iPhone®, iPad® or Mac®.

Pris og tilgjengelighet

XH90 4K HDR Full Array kommer i salg i Europa i slutten av mai. Veiledende priser er:

KD85XH90: 43 000 NOK

KD75XH90: 30 000 NOK

KD65XH90: 22 000 NOK

KD55XH90: 18 000 NOK

Sony XH90 4K HDR Full Array LED TV: nøkkelfunksjoner

Skjermstørrelser: 85”, 75”, 65” and 55”

• 4K HDR-prosessor X1 ™ gjengir mer dybde, teksturer og naturlige farger med Objektbasert HDR-remasterteknologi
  • Har lokal lysdempende bakgrunnsbelysning med komplett utvalg med X-tended Dynamic Range ™
  • Tilbyr akustisk multi-lyd med X-Balanced Speaker (65 tommer-modell og større; X-Balanced Speaker utnyttes i hver tomme)
  • TRILUMINOS™-skjerm reproduserer fargenyansene fra videolinse til stuelys.
  • Dolby Vision og Dolby Atmos-kompatible
  • Diamantbeskjært ramme for slankt design
  • Kompatibelt for smart-høyttalere, inkludert Google Home og Amazon Alexa -tilkoblede enheter.
  • Enkel tilkobling til et bredt utvalg av enheter med Apple® AirPlay® 2, HomeKit™
  • Rask tilgang til en rekke innhold og tjenester rundt Android ™ TV
  • 4K 120fps kompatibel (via en fremtidig programvareoppdatering)
  • «Netflix Calibrated Mode» sikrer en kinofølelse når du ser på Netflix. Utviklet av Sonys fremste ingeniører på bildekvalitet sammen med Netflix’ fargeeksperter, vil denne modusen gi deg bildekvalitet som kun kan sammenlignes med det aller beste innen produksjon.
  • Custom mode, sammen med Sonys andre visningsmoduser, tilbyr varierte visningsalterntiver for å treffe målgruppens ønske samtidig som skaperens hensikt blir ivaretatt.

[1]Tilgjengelige funksjoner avhenger av land og tilgjengeligheten til kompatible produkter.

[2] Google Home enhet (selges separat) er kompatibel med Sony TV-er med Android TV. Krever kompatible enheter koblet til det samme trådløse hjemmenettverket. Last ned Google Home-appen fra iPhone App Store eller Google Play. Underlagt vilkår og betingelser for tredjepartsapper. Brukeren må koble til kompatible enheter for å styre. Når nedlastingen er fullført kan Google Home-funksjonen kobles til Sony-enheten for å få tilgang til talestyringsfunksjonen.

[3] Amazon Alexa kompatible enheter (selges separat) er kompatible med Sony TV-er drevet av Android TV. Amazon-konto kreves. Det kan være nødvendig med abonnement for å få tilgang til bestemt innhold. Kompatible enheter krever internettforbindelse. Amazon, Echo, Alexa og alle relaterte logoer er varemerker for Amazon.com, Inc. eller dets tilknyttede selskaper.

• bravia
  • tv

Om Sony Corporation
Sony Corporation er et kreativt underholdningsselskap med et solid teknologisk fundament. Med alt fra tjenester som spill og nettverk til musikk, film, elektronikk og finans er Sonys formål å fylle verdenssamfunnet med følelser gjennom kreativitet og teknologi. For mer informasjon, besøk http://www.sony.net/.

Jostein Granås

PR-ansvarlig Sony Norge 40477081