​SpareBank 1 Østfold Akershus øker rentene på boliglån

​SpareBank 1 Østfold Akershus øker rentene på boliglån

SpareBank 1 Østfold Akershus øker renta på boliglån med inntil 0,25 prosentpoeng.

Økt styringsrente er et signal om at det går godt med norsk økonomi, og det har de siste årene vært rekordlav rente. Torsdag 19.september hevet Norges Bank styringsrenta for fjerde gang på ett år, og det påvirker prisen på penger som bankene låner inn for så å låne ut til kundene.

Lønnsomt og enkelt å være kunde
Selv om lånerenta går opp, skal vi være like konkurransedyktige. Det betyr at du som er kunde fortsatt kan regne med gode betingelser hos SpareBank 1 Østfold Akershus. I tillegg er du sikret enkle digitale tjenester med Norges beste mobilbank og Vipps. Sist men ikke minst, er du alltid hjertelig velkommen til personlig rådgivning ved et av våre lokalkontorer.

En nylig undersøkelse viser at mange nordmenn ikke tåler en forholdsvis liten renteøkning, mens enda flere vet ikke hvor smertegrensen deres går. Som lokal sparebank, er det viktig for oss å tilby kunden personlig rådgivning, ikke bare når pengene skal lånes, men også ved endringer i den personlige økonomien. Om kundene ønsker forutsigbarhet i økonomien, eller kanskje nærmer seg smertegrensen, kan det å binde renten være et godt alternativ. Som lokal Sparebank er vi konkurransedyktige, har Norges beste mobilbank og tilbyr personlig økonomisk rådgivning ved alle våre lokalkontorer.

-Vi er 230 ansatte med en hovedoppgave; å sørge for at du som er kunde alltid har den beste banken og eiendomsmegleren. I hverdagen betyr dette engasjerte ansatte som tilbyr personlig, tilpasset service i kombinasjon med enkle digitale banktjenester. Som lokal sparebank har vi et stort bankende hjerte for kundene og lokalsamfunnene som vi er en del av, sier Arild Bjørn Hansen, administrerende direktør i SpareBank 1 Østfold Akershus.

Alle kunder som får renteendring, vil få informasjon i nettbanken/mobilbanken eller via ordinær post om hvordan dette påvirker deres lån. Renteendring for nye kunder gjelder fra og med 23.09.19. For eksisterende lånekunder vil renteendringen tre i kraft fra og med 05.11.19.

For spørsmål eller ytterligere kommentarer ta gjerne kontakt
Arild Bjørn Hansen, administrerende direktør

Terese Troy Prebensen, direktør Personmarked

SpareBank 1 Østfold Akershus er en selvstendig regional sparebank, i allianse med flere andre sparebanker gjennom SpareBank 1 samarbeidet. Hovedkontoret vårt ligger i Moss og konsernet har, med sine datterselskaper, 199 årsverk. Vi er lokalisert med 6 bankkontor og 8 eiendomsmeglerkontor i vårt markedsområde.

Konsernet SpareBank 1 Østfold Akershus omfatter følgende datterselskaper; EiendomsMegler 1 Østfold og Akershus AS (100 %) og NEKOR Gårdselskap (100 %)