Forsikringskundene er mest fornøyd med SpareBank 1

Forsikringskundene er mest fornøyd med SpareBank 1

Analysebyrået EPSI Norge la mandag frem resultatene av sin årlige undersøkelse av hvor tilfredse nordmenn er med forsikringsselskapene. Også i år er kundene mest fornøyd med SpareBank 1, både før og etter skade.

- Vi er glade og stolte over dette resultatet, og takker kundene våre for tilliten, sier administrerende direktør Turid Grotmoll i SpareBank 1 Forsikring.

- Vår første prioritet er at kundene skal få gode opplevelser hos oss. Rundt om i SpareBank 1-bankene har vi dyktige rådgivere som kjenner kundene godt, og tilbyr riktige og relevante forsikringer. Samtidig jobber vi kontinuerlig for at kundene skal få raske og riktige skadeoppgjør når uhellet først er ute. Derfor er det veldig gledelig å se at vi har styrket kundetilfredsheten ytterligere både før og etter skade, sier Grotmoll.

Bedre språk
ESPI skriver følgende i sin rapport: «Ifølge kunder som har hatt en skade, så er SpareBank 1 Forsikring best på å håndtere skadesakene. SpareBank 1 Forsikring får en meget god tilbakemelding og vi må faktisk helt tilbake til 2009 for å finne et bedre tall i EPSI-målingene.»

- Siden fjorårets måling har vi ytterligere forbedret prosessen fra vi mottar en skademelding til kunden får erstatningen utbetalt. Vi løser problemer på en bedre måte, alltid med kunden i sentrum. Samtidig har vi lagt stor vekt på forbedring av språk i både skriftlig og muntlig kommunikasjon med kundene, forteller Grotmoll.

Enkel skademelding
Kundene ønsker å ordne ting selv, både å kjøpe produkter på nett, gjøre endringer og melde skader. - Derfor har vi laget en bedre løsning for å melde skade på nett, også via mobil og nettbrett. Her kommer vi med ytterligere forbedringer i tiden fremover, lover Grotmoll.

EPSI Rating Norge om Forsikring 2016