DNB og VIF Kvinner

DNB går inn som generalpartner, og styrker dermed satsingen på damelaget.

Tidligere har DNB-avtalen vært felles for de to klubben Vålerenga Fotball og Vålerenga Fotball Elite (herrer-A), men fra og med 2019 har Vålerenga Fotball fått på plass sin egen og forsterket samarbeidsavtale, opplyser Vålerenga fotball på sine egne sider.

Avtalen innebærer blant annet at DNB vil pryde det øvre brystpartiet på draktene til alle lagene i klubben, fra barnelagene, til damelaget og opp til old boys.

- Vi i DNB er veldig fornøyde denne samarbeidsavtalen og synes det er utrolig spennende å jobbe med utviklingen av kvinnefotballen. Samtidig er all aktivitet som kjøres både i bredde og med damelaget en veldig god match med DNBs satsing på familiene. Sammen sikrer vi masse aktivitet, fordeler til våre kunder og ikke minst mye engasjement, forteller sponsorssjef i DNB, Tina Wesselsen.

- For å bygge opp rammene rundt enkelte kamper skal vi fortsette konseptet «jenter på kamp» som innebærer at DNB dekker billetten til alle som kommer ifølge med jenter på kamp. Da blir det litt aktiviteter utenfor stadion, hvor vi skal skape gode rammer og opplevelser for publikum. Det gleder vi oss veldig til, fortsetter Fagansvarlig for event i DNB, Ole Ørbech.

Vålerenga Fotball er på sin side stolte av å ha med DNB som generalpartner.

- Og ikke minst at vi har fått på plass vår helt egne avtale. Vi opplever DNB som opptatte av hele totalen vi tilbyr, som speiler seg fra aktiviteter mot barn og ungdom, til å styrke utviklingen av damelaget og jentefotballen. Å kunne ha med så store aktører i næringslivet med på laget er vi veldig takknemlige for, forteller markedsansvarlig Jens August Dalsegg i Vålerenga Fotball.