En Solskinnsdag

Jeg sitter nedpå berget og ser utover havet - en solskinnsdag i ferien min. I sommer skal jeg surfe, stå på vannski og bade - ja, denne ferien tror jeg blir fin.

Ja, vi kan vel alle drømme oss bort i denne kjente teksten fra Postgirobygget, for det er jo det sommeren handler om, koble av og gjøre ting vi vanligvis ikke gjør, reflektere over det vi har gjort og lade batteriene til det som skal komme.

Som leder av en forening hvor medlemmene jobber med å skape de gode verdifulle opplevelsene, kan man jo tenke seg at hverdagen kan sammenlignes med en Solskinnsdag. Men bak de gode opplevelsene ligger det mye kunnskap og hardt arbeid. Det er strategiske tanker og målsettinger som er konvertert til et budskap og tatt ut i unike opplevelser. Det er team satt sammen av mennesker med ulik erfaring og kompetanse som har utviklet arrangementene. Sist, men ikke minst er det en leder som har forstått at det å investere i unike arrangementer og opplevelser bidrar til å styrke attraktiviteten til arbeidsplassen, bygger intern stolthet og setter spor langt ut over det man kan få via lønningsposen og annen form for intern kommunikasjon.

For når du blir invitert av sjefen til sommeravslutning så handler det mer og mer om kulturbygging og å formidle viktige budskap enn om gratis mat og drikke og dansing på bordene.

For mange kan man nok tro at det kun er solskinnsdager for de som jobber med aktivitetene i Sponsor- og Eventforeningen også. For arrangementene har vært fylt opp av med godt faglig innhold og læringshungrige mennesker. Sponsor- og Eventprisdagen og festen ble større og bedre enn noen gang og vi har fått utarbeidet et banebrytende studie for vårt fag i samarbeid med Høyskolen Kristiania. Med andre ord det skjer mye bra og spennende ting i vår forening. Men også her ligger det hardt arbeid bak. Både daglig leder og styremedlemmene legger ned et betydelig arbeid for å levere gode og verdifulle opplevelser og tjenester til våre medlemmer. I mai og juni har vi i styret vært gjennom en strategiprosess, som skal stake ut kursen for de kommende årene. Det skal bli en glede å presentere våre tanker for våre medlemmer utover høsten. Og med et bakteppe som bekrefter at sponsing og event fortsatt øker, med et permanent studietilbud og en forening i vekst håper jeg på fortsatt mange solskinnsdager både i sommerferien og i tiden fremover for Sponsor- og Eventforeningens medlemmer.

God sommer, nå er det tid for å surfe, stå på vannski og bade for denne ferien tror jeg blir fin!

Gunnar Glavin Nybø
Styreleder