Fra SOS til Right To Play

Ellen Schau er ansatt som kommunikasjonssjef i Right To Play Norge.

Schau kommer fra stillingen som kampanjeansvarlig i SOS-barnebyer, hvor hun har jobbet de siste fire årene. Hun har også vært prosjektleder for innovasjon og markedssjef for organisasjonens massemarked.

Fra 2008 til 2013 var hun fastgiveransvarlig i Unicef Norge, hvor fokuset var å etablere samt øke organisasjonens faddermasse gjennom rekruttering, lojalitet- og partnersamarbeid.

Schau har dessuten erfaring fra Cisco og som nordisk markeds- og informasjonssjef i Allied Telesis.

- Vi er veldig fornøyd med å få Ellen Schau med på teamet vårt. Hun kommer med viktig kompetanse som skal være med på å heve både kunnskapen og kjennskapen rundt Right To Play. Ellen har lang erfaring fra bransjen og et stort engasjement rundt utvikling barn i vanskeligstilte områder, sier daglig leder i Right To Play Jimmy Vika.

- Right to Play er en organisasjon jeg gleder meg over å jobbe i. Jeg har fulgt med på sidelinjen over lang tid, og synes arbeidet for å fremme barns læring og rettigheter gjennom lek, idrett og aktiviteter er utrolig viktig og riktig. Gjennom positiv tilnærming skapes utvikling, samhold og relasjoner hver dag, og bidrar til varige endringer i samfunnet, sier den nye kommunikasjonssjefen.

Schau har tiltrådt stillingen.

- Jeg ser frem til å få flere nordmenn til å bli kjent med Right to Play, og til å samarbeide med alle de flinke ansatte og ambassadørene vi har, sier hun.