Franzefoss fortsetter til 2020

Pukk- og gjenvinningsselskapet Franzefoss inngikk et samarbeid med Norges Kampsportforbund i 2016. Nå fortsetter de til Tokyo-OL i 2020.

I følge kampsport.no var og er planen å bidra til utviklingen av landslagene i karate og taekwondo.

- Målet er selvfølgelig å ta medaljer i OL, men også at vi skal stille med flere utøvere i både taekwondo og karate, sier Dag Jacobsen, sportssjef i Norges Kampsportforbund.

Taekwondo har vært olympisk gren siden 2000. Karate blir det i 2020.

- Vi er veldig fornøyde med å ha med oss Franzefoss på veien videre. Franzefoss har vært en god støttespiller for oss og deres støtte gjør at vi har muligheten til å fortsette å styrke utøverne hele veien mot Tokyo-OL 2020, fortsetter Jacobsen.

- Vi opplever Norges Kampsportforbund som en organisasjon med sterkt fokus på holdninger og verdiarbeid, noe vi også anser som viktig og kjenner oss igjen i, blant annet gjennom vårt arbeid mot bærekraftig utvikling. Vi gleder oss til å fortsette dette samarbeidet og bidra til veien mot Tokyo-OL i 2020, sier Truls Markussen, konsernsjef i Franzefoss, til kampsport.no.

(Kilde: kampsport.no)