Gikk nye veier for TV-aksjonen

TV-aksjonen 2018 ble tildelt Kirkens Bymisjon, og som mangeårig samarbeidspartner med organisasjonen ønsket OBOS å bidra til å skape engasjement.

-En ting er å gi penger, men vi ønsket å skape noe mer. Skape engasjement for årets viktigste dugnad, sier sponsorrådgiver i OBOS, Hege Irene Asplund.

Boligbyggelaget har mange samarbeidsavtaler innen kulturfeltet, og disse ble det dermed naturlig å søke hjelp til å skape engasjement fra, skriver de i en pressemelding.

-Vi har et nettverk av dyktige, kreative folk hos våre samarbeidspartnere. Skuespillere som kan fortelle historier og som kan kunsten å formidle et budskap. Så fremfor å kontakte et reklamebyrå gikk vi til Rogaland Teater, forteller Asplund.

Hege Irene Asplund

Resultatet ble to filmer, som er mer i kategorien kortfilm enn reklamefilm, i følge pressemeldingen. Gjennom disse filmene er håpet å motivere folk til å komme seg over dørstokkmila, for å bidra i TV-aksjonen.

- Nå gleder vi oss til å spre filmene og skape engasjement i befolkningen. Det har vært en spennende og ny prosess å jobbe sammen på denne måten, sier Asplund.

Filmene er vist i ulike SoMe kanaler frem til TV-aksjonen. Du kan se en av dem her.

Rogaland Teater liker sponsorer som utfordrer måten man samarbeider på.

Da OBOS og Hege kom til oss og presenterte ideen ønsket vi umiddelbart å bidra. Vi liker å bli utfordret og er alltid åpne for å tenke nytt i forbindelse med samarbeidsformer. Rogaland Teatret har også tradisjon for å støtte Kirkens Bymisjon og det er gledelig å kunne bidra til det viktige arbeidet de gjør, sier Kirsti Bjerva på Rogaland Teater.

Prosjektet ble ledet av JCP ved Camilla Hovind.

TV-aksjonen fant sted i går.