Hyundai tenker nytt

Hyundai blir ny hovedsponsor for musikkfestivalen By:Larm

Samarbeidet inngås rundt prisutdelingen Nordic Music Prize, som nå får navnet Hyundai Nordic Music Prize, skriver kampanje.no.

- Vi er en merkevare i endring og det gjør at vi trenger å tenke nytt, sier markedsdirektør i Hyundai Norge til kampanje.

Sponsorsjef i By:Larm, Peter Eikeland, syntes det er veldig gøy at Hyundai velger å satse på musikk-målgruppen og Norden som marked.

- Det er klart at vi har vært heldige med stabile partnere over lang tid, men dette blir kronen på verket, fordi vi nå får en sponsor bak produktet Nordic Music Prize. Denne prisutdelingen har etablert seg som et viktig sted for å følge med på hva som kommer fra Norden, sier Eikeland til Kampanje.

I 2016 gikk Hyundai inn i en tre-årig avtale som sponsor for britiske Mercury Awards, som er en årlig musikkpris som gis til det beste musikkalbumet i Storbritannia og Irland. Denne arenaen ønsker bilprodusenten nå å følge opp i Norge.

- Valget av musikk handler dels om en videreføring av det som ble påbegynt med britiske Mercury Awards, men også om muligheten til å komme i kontakt med folk som ikke nødvendigvis tenker på Hyundai når de våkner om morgenen, men som vi samtidig ser at vi kan ha mye til felles med, sier markedsdirektør for Hyundai Norge, Christian Stenbo, til Kampanje.

Kjøperne blir yngre
Fra 2015 til 2017 har snittalderen på de som handler sin første bil hos Hyundai, falt med hele 18 år, skriver kampanje.

- Vi har beveget oss fra en eldre til en ung kundegruppe, og vi har nå Norges nest yngste bilkunder. Dette har sammenheng med at vi har et av de bredeste miljøbil-tilbudene i Norge. Det er en linje vi skal fortsette å ha med nye produkter, sier Stenbo til kampanje.

Han forklarer videre at målgruppen for By:Larm er et ungt publikum som interesser seg for miljøet og byutvikling.

- Her er vi interessert i å ta en posisjon, for bilen vil fortsatt være en del av menneskers hverdagsliv, men på en annen måte enn i dag. Det er et spennende scenario som ligger i dette med fremtidig utvikling av byer og mobilitet, avslutter Stenbo.

Kilde: kampanje.no