NFF og TINE forlenger samarbeidet

Siden oppstarten i 1997 har i overkant av 1,1 millioner barn gått på TINE Fotballskole. Nå forlenger fotballforbundet og TINE samarbeidet – både for fotballskolen og kvinnelandslaget i fotball.

-TINE Fotballskole har vært et eventyr for norsk fotball. Hver eneste år får tusenvis av barn og unge et gjennomarbeidet sportslig tilbud og en sosial og trygg arena å være på når skolene har ferie. I tillegg genererer TINE Fotballskole inntekter til klubbenes aktivitetstilbud gjennom hele året. Over en million deltakere og rundt 1 milliard kroner i klubbinntekter siden oppstarten taler sitt tydelige språk. Vi er veldig fornøyd med å ha TINE med på laget videre – både på TINE Fotballskole og som sponsor for kvinnelandslaget, sier konstituert generalsekretær i NFF, Kai-Erik Arstad.

TINE Fotballskole har siden oppstarten vært under kontinuerlig utvikling. I dag gjennomfører kretsene instruktørsamling for klubbene, i tillegg til at det ligger skreddersydde treningsøkter tilpasset ulike alderstrinn for TINE Fotballskole på treningsøkta.no.

TINE er også sponsor for kvinnelandslaget og er en bidragsyter inn mot både bredde og topp i norsk fotball.

- TINE ønsker å være en pådriver for at barn og unge har et smart kosthold kombinert med aktiviteter som lek og idrett. For oss er det derfor gledelig at vi fortsetter det gode samarbeidet med Norges Fotballforbund knyttet til blant annet TINE Fotballskoler. I tillegg viderefører vi også støtten til Kvinnelandslaget, som er fantastisk rollemodeller for framtidens fotballspillere. Det er jo ekstra gøy at Europas beste kvinnelige fotballspiller i år er norsk, sier sponsorsjef Ann-Kristin Syversen i TINE.

Ann-Kristin Syversen i TINE

Den nye avtalen strekker seg fra 2017 og ut 2020.

(Kilde: NFF og TINE)