Ny avtale for telemark

Fra sesongen 2018-2019 er Skogstad Sport ny klesleverandør for telemarklandslaget.

Skogstad Sport og Norges Skiforbund Telemark har inngått en ny samarbeidsavtale. Produsenten av sport og fritidsklær fra Stryn er blitt offisiell klesleverandør til telemarklandslaget.

- Dette er en utmerket mulighet for oss. Hovedgrunnen til avtalen er at segmentet telemark og oss går som hånd i hanske, og står like sterkt hos begge parter. Vi ser veldig frem til et godt samarbeid. Telemark passer perfekt inn i vår merkevare og produktportefølje. Vi tar dette samarbeidet også som ett kvalitetsstempel på det vi gjør ved å kunne levere utstyr til de beste av de beste, forteller daglig leder Henning Skogstad i en pressemelding.

Sportssjef for telemark, Per Olav Tangen, er glad for å ha Skogstad i ryggen foran VM-sesongen på hjemmebane.

- Vi gleder oss skikkelig. Dette betyr at vi får en komplett leverandør på klær både sommer, vinter og mellomsesonger. Dette må egentlig være perfekt «match» for oss, og jeg håper og tror det samme er for Skogstad. Vi skal også bidra til testing og profilering, samt bidra på flere områder, sier Tangen.

Vinterens store mål for telemarklandslaget, VM på Rjukan, arrangeres 19.-23. mars 2019.

- Dette betyr utrolig mye. Vi skal nå få lov til å kjøre med enda bedre klær enn vi noen gang har gjort, sier landslagsløper Trym Nygaard Løken i pressemeldingen.