Ny langsiktig sponsavtale

I forkant av A-landskampen 7. november ble det inngått ny sponsoravtale mellom Renault Norge, Renault – RBI Norge AS og Norges Ishockeyforbund.

Den langsiktige avtalen betegnes som et hovedsponsorat med forankring i Norges A-landslag, skriver bodøposten.no.

Partene skal jobbe tett sammen fremover for å bygge et helhetlig samarbeid og konsept.

Renault blir tittelsponsor for Nordic Cup i Norge, samt prosjektet «Tett På». Sistnevnte et prosjekt med utvalgte norske spillere i aldersgruppen 20-24, i regi av NIHF og Olympiatoppen, med formål å gi tett oppfølging av noen av våre største talenter på herresiden frem mot OL i Beijing 2022, skriver Bodøposten.

- Renault er en stor internasjonal merkevare og selskapet har gode verdier som passer oss perfekt. For oss er det viktig å ha samarbeidspartnere som er offensive og aktive i sitt sponsorat. Vi gleder oss til et godt samarbeid i årene som kommer og vi er selvfølgelig svært stolt av å ha Renault på laget, sier generalsekretær i Norges Ishockeyforbund, Ottar Eide.

PR & Markedsdirektør i Renault, Roger Andersen, er også veldig glad for avtalen.

- Vi er både stolte og ydmyke av å innlede et tett samarbeid med Norges Ishockeyforbund og Norges A-landslag. Den profesjonelle tilnærmingen fra forbundet på hvordan vi som sponsor kan være delaktige i å utvikle den kommersielle delen av norsk landslagshockey, er svært interessant for oss. Dette kombinert med at norsk ishockey allerede er en attraktiv merkevare med en svært folkelig tilnærming og et stort nedslagsfelt. Dette ønsker vi å være en del av de neste årene, avslutter Andersen.