Nye koster i Sverige

Ulrika Molin blir ny sjef for den svenske Sponsrings & Eventföreningen. Victoria Jansson blir ny markeds- og kommunikasjonsansvarlig.

Ulrika Molin har erfaring fra så vel markedskommunikasjon og markedsføring som ledelse og forretningsutvikling. Tidligere har hun blant annet vært administrerende direktør i mediebyrået Vizeum, klubbleder for Gustavsbergs Tennisklubb og nå sist som leder i kommunikasjonsbyrået Blomquist & Co.

- Jag ser fram emot att tillsammans med medlemsföretagen, styrelsen och min nya kollega driva sponsrings- och eventbranschen framåt. Det händer mycket som gör att upplevelsebaserad marknadskommunikation blir än mer viktig i framtiden och jag tycker att det ska bli fantastiskt spännande att bidra till denna utveckling, sier Molin.

Ny markeds- og kommunikasjonsansvarlig blir Victoria Jansson. Hun har stor event- og sponserfaring. Hun kommer fra Egmont Publishings Event- og Markedsavdeling der hun har vært operativ prosjektleder.

– Det ska bli en rolig och spännande utmaning. Många har förstått att sponsring och event är en mycket effektiv marknadsföringsmetod, men inte tillräckligt många. Jag kommer att jobba för att fler ska förstå effekten av värdeskapande kommunikation som bidrar till innovativa varumärkesupplevelser som väcker känslor och engagemang, sier Jansson.

Molin tiltrer i dag.