Nytt medlem og nytt event

Nordic Escape er et nytt sykkelevent-selskap, som skal bidra til et videre løft av Norge som sykkelnasjon. Nå har de meldt seg inn i foreningen.

Selskapet ønsker å være et aktivt medlem i Sponsor- og Eventforeningen.

- Foreningen er en spennende møteplass og knutepunkt for faglig utveksling. Vi ser frem til å bli et aktivt medlem, sier Carsten Torbergsen daglig leder i Nordic Escape.

Han forteller om drivkraften til Nordic Escape:

- Norges storslagene natur med sin kombinasjon av fjord og fjell er enestående. Terrengsykkel-sporten er i stor vekst og representerer et av de raskest voksende segmentene innenfor opplevelsesturisme. Med Nordic Escape kombinerer vi dette til spektakulære arrangement som hvert år skal få terrengsyklister, fans og turister fra hele verden til å komme til Norge. Dette er drivkraften bak Nordic Escape.

Ifølge Torbergsen finnes det flere gode eksempler på store terrengsykkel event i utlandet, som har ført til betydelig vekst i opplevelses-turismen, som for eksempel Cape Epic i Sør Afrika og Swiss Epic i Sveits.

Det første arrangementet her til lands er et fire dagers terrengsykkel etapperitt med skipet Statsraad Lehmkuhl som base og transportmiddel.

- Rittet skal være et tilbud som fenger ryttere som er på jakt etter en spesiell opplevelse og en sportslig utfordring, sier Torbergsen.

Selskapet har fokus på tett samarbeid med sine fire partner kommuner, sykkelklubber og lokalt næringsliv. Nordic Escape skal være et springbrett som skaper ringvirkninger.

- Vi satser sammen med våre partnere, kommuner på en gradvis oppskalering av eventet over tre år og samtidig forberede destinasjonene for en bærekraftig reiselivssatsning innenfor sykkel turisme, avrunder han.

Les mer om vårt nye medlem HER