Spons på Frokostmøtet 12. september

- Vil du vite DNB sin sponsorformel – hvordan storbanken tenker og velger sponsorobjekter? Vil du vite hvordan Toppfotball Kvinner reposisjonerte seg som sponsorobjekt og nådde nye høyder? spør Ann-Kristin Kreutz i Sponsor- og Eventforeningens styre.

Høsten er budsjettid – for alle. Det legges planer på begge sider av bordet, ermer brettes opp og startskuddet for jakten på hensiktsmessige avtaler går.

- For mange sponsorobjekter er jakten på nye sponsorkroner i gang. Og sponsorene ser etter relevante samarbeidspartnere. Det er kriteriene og metodikken for at de begge skal lykkes vi skal snakke om denne morgenen, forteller Kreutz.

Tema for Frokostmøtet er derfor: TREFFSIKKER PÅ HØSTJAKTA

Ta meg rett til PÅMELDING

Til oss kommer merkevare- og markedsdirektør Aina Lemoen Lunde i DNB og daglig leder Hege Jørgensen i Toppfotball Kvinner.

(Foto: Stig B. Fiksdal)

Aina Lemoen Lunde er Merkevare- og markedsdirektør i DNB. Hun har jobbet med de fleste marketingdisipliner, både på byrå- og kundesiden, deriblant hos Coca-Cola, Varner/Cubus, Leo Burnett, PR-operatørene, Burson-Marsteller og med Bryggeriforeningen. Hun har også vært fast foreleser for BI og skrevet flere fagbøker innen markedsføring.

- Aina Lemoen Lunde skal snakke om DNB sine viktigste faglige prinsipper for å jobbe resultatorientert, integrert og innovativt med sponsing, tett på forretning, forteller Kreutz.

Kreutz legger til at Lunde vil dele DNB sin sponsorformel med deltakerne l denne morgenen:

- Formelen er: «24/7 + 360 + 25-50-50 + 70/30». Kjøtt på beinet får du når du kommer!

Hege Jørgensen er daglig leder i Toppfotball Kvinner. Hun har lang og bred erfaring fra fotballen, både som spiller, trener og leder – i tillegg til at hun har vært forbundsstyremedlem i Norges Fotballforbund.

Norsk kvinnefotball har det siste året opplevd et stort sponsormessig opprykk og nye avtaler med sponsorer som blant andre OBOS, COOP og Norsk Tipping.

- Hege Jørgensen brenner for økt anerkjennelse av jentenes rolle i fotballen. Hun vil gi oss et innblikk hva som ligger til grunn for dette løftet og revitaliseringen av norsk kvinnefotball. Og begge deler med tanke på hvilken lærdom andre sponsorobjekter kan ta fra dette, sier Lars Brockstedt Svendsen – også han i Sponsor- og Eventforeningens styre.

Frokostmøtet vil blant annet berøre disse spørsmålene:

• Hvordan vurderer sponsoren sin merkevare inn mot sponsorarbeidet
  • Hvorfor velger de de samarbeidspartnerne de gjør
  • Hvordan foregår arbeid med valg av partnere og hvilke faktorer er viktige knyttet til valg av objekt
  • Uttak mot merkevaren og merkevarens tilstedeværelse mot sponsorobjekt
  • Hvordan jobbes det hos et objekt som har greid å endre seg over tid og gjøre et større «impact»
  • Er det blitt gjennomført aktive prosesser for å reposisjonere seg
  • Har man byttet kompetanse, har man blitt mer strategiske enn før
  • Hvilke krav stiller sponsorene
  • Hva ligger til grunn for den nye suksessen og hvordan skal denne opprettholdes

Kort oppsummert:

- Dette Frokostmøtet byr på åpent innsyn hos så vel sponsor som sponsorobjekt. Du får kunnskap og erfaringer fra begge sider av bordet til å ta med i ditt eget arbeid, enten du jakter sponsor eller sponsorobjekt. Ses 12. september, avrunder Brockstedt Svendsen.

PRAKTISK INFORMASJON
Dato: Onsdag 12. september 2018
Tid: Kl. 08.00 – 10.00 (frokost fra kl 08.00, det faglige starter kl 08.30)
Sted: Det Norske Teatret, Kristian IVs gate 8, Oslo