Triatlon og Trimtex

Trimtex Sport AS og Norges Triatlonforbund har inngått partnerskap. Det Lillesandsbaserte sportstøymerket skal levere Triatlon-drakter, sykkel og løpetøy til forbundet de neste tre årene.

- Triathlon handler om å pushe grenser, som er en glimrende match med våre triatlonprodukter. Vi skal gi den lille fordelen, og følelsen av å mestre, slå rekorder og av å prestere, meter for meter. Våre produkter er tilgjengelige for alle som driver med triatlon- inkludert Team Norway, de beste amatørutøverne som kvalifiserer seg til å representere Norge ved International Triathlon Union (ITU) VM, sier Salgs-og Markedssjef Anders Øen i en pressemelding.

Landslaget vil benytte seg av Trimtex sitt trenings- og konkurransetøy opp mot, og under deltagelse i OL i Tokyo i 2020.

- Dette samarbeidet understreker også Trimtex’s forpliktelse til å jobbe med verdens største idrettsutøvere, og at vi holder løftet om at vi lager ekte vare, og enhver detalj skal bidra til å spille utøverne gode, forteller Øen.

Triatlon er en multisport som består av svømming, sykling og løping.

- Vi har valgt å samarbeide med Trimtex fordi det er et innovativt merke som satser så høyt som vi gjør. Og sammen vil vi skape historie,sier Arild Tveiten –Sportdirektør i forbundet.

Eier av Trimtex, Ole Kristian Augland sier følgende:

- Dette samarbeidet ble grundig valgt og ettertraktet ettersom idretten triatlon og idrettsutøverne i seg selv passer perfekt til våre merkevarestrategier med de samme verdiene og målene for å levere vårt beste på vei til Tokyo 2020.

Partnerskapet omfatter også videreutvikling og testing av aktuelle og nye triathlon-relevante produkter. Tidligere verdensmester Kristian Blummenfelt samarbeider med Trimtex som ambassadør for sporten.

- Jeg sykler ikke bare for å sykle, jeg trener for forbedringer - hele tiden. Trimtex har den samme tilnærming, sier Blummenfeldt i pressemeldingen.