Weidal på plass

Den nye direktøren i Gyro legger bredsiden til for merkevareopplevelser og merkevareutvikling.

Trine Weidal har tiltrådt stillingen som ny administrerende direktør i Gyro.

- Gyro er i dag ansett som et av de sterkeste miljøene innenfor event og opplevelsesbasert kommunikasjon, og gjennom Trine får vi tilført ny kompetanse som blir viktig for å videreutvikle produkt- og tjenestespekteret vårt i digital og strategisk retning, sier styreleder Trond Kongrød.

- Gyro har en knallsterk posisjon i en bransje som utvikler seg i hurtigtogsfart, og det er fantastisk å bli del av dette kompetansemiljøet. Gyro har jo vært med å definere en hel bransje, og den opprinnelige kulturen og driven sitter i veggene her, sier Trine Weidal.

Weidal har blant annet 12 års erfaring fra den digitale delen av kommunikasjonsbransjen.

- Der har jeg særlig jobbet med virksomheter og merkevarer som har stått i en digital transformasjon, og jeg gleder meg til å bruke denne erfaringen inn i videreutviklingen av Gyro og i vårt arbeid med våre kunder, sier hun.

- For alle kunder ser vi at mer spektakulære opplevelser, historiefortelling og digitale verktøy som del av arrangementene stadig blir mer etterspurt. Derfor har Gyro utviklet et solid inhouse-miljø på film, tech og design som gjør at vi effektivt produserer dette som en del av vår leveranse, og sånn sett syr sammen en total opplevelse for våre kunder, fortsetter Weidal.

Hun påpeker at Gyro har sin kjerne i event innenfor B2B og B2E, og at de her fortsatt skal være best i klassen, samtidig som offentlige virksomheter er og blir en viktig del av kundemassen til selskapet.

- Det er ingen tvil om at opplevelsesbasert kommunikasjon og interne living-the-brand program stadig blir en viktigere del av utviklingen av en merkevareopplevelse, så også innenfor dette området kommer vi til å bli enda sterkere, avrunder Weidal.