Fire nye i juryen

- Juryen til Sponsor- og Eventprisen er klar. Halvparten av juryen er ny. Slik sikrer vi både kontinuitet og nye øyne i juryen – der alle har bred kompetanse og variert erfaring med sponsing og event, sier Kirsti Bjerva, styremedlem i Sponsor- og Eventforeningen.

Juryleder for Sponsor- Eventprisen 2019 blir Rune Bjerke.

- Rune Bjerkes kunnskap om verdiskapning og effekter innen markedsføring, sponsing og event i kombinasjon med hans objektive og ryddige ledelse av fjorårets juryeringsprosess gjør at vi ønsker å ha ham med oss som juryleder også i år, sier Bjerva.

Den samlete jury består av åtte personer med bred kompetanse og variert erfaring fra bruk av sponsing og event som virkemiddel.

De fire nye jurymedlemmene fordeler seg på henholdsvis to sponsorer, ett sponsorobjekt og ett eventselskap.

- Fra sponsorsiden har vi sponsoransvarlig i Lyse, Cathrine Suttie, og Senior Marketing Partner i Nordea, Hege Fløymo Gefle – som begge har begge takket ja, forteller Bjerva.

Markedsdirektør i Norges Idrettsforbund, Morten Schønfeldt er ny fra objektsiden. Det andre sponsorobjektet er representert ved Bjerva selv, som til daglig er salgs- og markedssjef ved Rogaland Teater.

På eventfeltet er juryen representert ved daglig leder Ole Petter Søllesvik i Kulturkompaniet som nytt jurymedlem og partner i Fieldwork, Fredrik Kolverud, er med i juryen på andre året.

Jurymedlemmene Ole Petter Søllesvik, Kirsti Bjerva og Cathrine Suttie

I fjor innlemmet juryen også reklamebransjen i juryen.

- Det ga oss et enda større helhetlig markedssyn så vi er glade for at Linda Nordheim, byråleder i Maverix, blir med oss nå igjen. Samtidig får reklamebransjen mer innsyn i kanalene spons og event som til sammen utgjør langt over en fjerdedel av IRM’s store reklamekake – det er ikke småtterier, sier Bjerva.

Juryleder Bjerke ser igjen frem til oppgaven med å kåre de beste av det beste innen spons- og event.

- Det er avgjørende at en jury er i stand til å vurdere bidragene ut i fra en solid faglig plattform. Dette åttemannslaget innehar relevante kompetanseområder og har et rikt mangfold av erfaringer. Basert på de gitte kriteriene, skal vi evaluere og sammenlikne bidragene i «jakten» på de beste. Samtidig må vi være bevisste på at prisen skal inspirere andre i bransjen, sier Bjerke.

Juryleder Rune Bjerke

Bjerke er førsteamanuensis ved Høyskolen Kristiania og har skrevet flere forskningsartikler og bøker innen feltet markedsføring, sponsing og event. Han er ogsåemneansvarlig for fordypningskurset Eventledelse, Sponsing og Digital kommunikasjon ved Høyskolen.

- Nå har vi et kompetansetungt juryteam som gleder seg til juryering, avrunder Bjerke.

Juryen skal vurdere, nominere og kåre vinnere til ti kategorier i Sponsor- og Eventprisen.

Om Sponsor- og Eventforeningen

Sponsor- og Eventforeningen er en interesseorganisasjon for virksomheter som forholder seg til sponsing og event som kommunikasjons- og markedsføringsverktøyer, enten de er sponsor, sponsorobjekt, eventselskap eller på annet vis involvert i sponsing og/eller event. Foreningen har pt drøyt 180 medlemsvirksomheter. Se medlemsoversikten HER.