Jørgen Roll skal styrke foreningen

I dag ble det valgt nytt styre i Sponsor- og Eventforeningen. En av tre nye styremedlemmer er administrerende direktør i Oslo Konserthus, Jørgen Roll. Roll blir en viktig ressurs for helheten i foreningens utvikling og for fagområdet kultur- og festivalspons spesielt.

Sponsor- og Eventforeningen vokser stadig og har i dag rundt 190 medlemsvirksomheter. Foreningen skal være en arena for å fremme forståelsen for sponsing og event som fagområde. Kultursponsing har de seneste årene opplevd en positiv vekst i sponsorinntekter, men er fortsatt betydelig bak idrettssponsing.

- Kultur- og festivalspons har hatt en god vekst de seneste årene, og er et viktig område for foreningen. Vi er veldig glade for å ha Jørgen Roll på laget. Med sin varierte kommersielle bakgrunn og brede kulturerfaring vil hans kompetanse ha stor verdi for hele foreningen og for den spesifikke kultursektoren spesielt, sier styreleder i Sponsor- og Eventforeningen, Gunnar Nybø.

Nybø trer inn i sin tredje periode som styreleder, og har til sammen vært i styret i åtte år.

Med erfaring fra både idrett og kultur
Jørgen Roll var en av grunnleggerne, samt festivalsjef, for Norwegian Wood til 2013 og var leder for Stabæk Event i forbindelse med etableringen av Telenor Arena. Roll var også med på å bygge opp JBR Reklamebyrå og kommunikasjonshuset Dinamo. I 2014 startet han i jobben som administrerende direktør for Oslo Konserthus, hvor hovedoppgaven har vært å videreutvikle huset.

- Jeg har jobbet med samarbeidspartnere og sponsorer innen idrett og kultur. Håper jeg kan få brukt noe fra min bakgrunn og erfaring til beste for foreningens styre og medlemmene. Det ser ut som en spennende sammensetning av styret og jeg ser fram til dette vervet, sier Roll.

Foreningen styrker seg også ytterligere på fagområdene sosio og idrett. I tillegg til Roll er generalsekretær i Norges Innsamlingsråd Siri Nodland, og markedssjef arrangement & sponsoransvarlig i Norsk Toppfotball Iren Kjus, valgt som nye styremedlemmer i foreningen.

Sponsor- og Eventforeningens styre består i dag av:

• Gunnar Glavin Nybø, styreleder, administrerende direktør i Bygg Reis Deg
  • Lars Brockstedt Svendsen, partner i Sponsor Insight
  • Ann-Kristin Syversen, sponsorsjef i TINE
  • Tine Birkeland Westby, director of Marketing & Communication i Scandic
  • Stian Grøstad, sponsorsjef i Gjensidige Forsikring
  • Tron Ivar Mathisen, Leder Experience i 6.Sans
  • Linda Eng Strand, Leder Samfunnskommunikasjon, sponsor og event i Norsk Tipping
  • Siri Nodland, generalsekretær i Norges Innsamlingsråd
  • Iren Kjus, markedssjef arrangement & sponsoransvarlig i Norsk Toppfotball
  • Jørgen Roll, administrerende direktør i Oslo Konserthus

Om Sponsor- og Eventforeningen

Sponsor- og Eventforeningen er en interesseorganisasjon for virksomheter som forholder seg til sponsing og event som kommunikasjons- og markedsføringsverktøyer, enten de er sponsor, sponsorobjekt, eventselskap eller på annet vis involvert i sponsing og/eller event. Foreningen har pt 190 medlemsvirksomheter. Se medlemsoversikten HER.