Sponsortung storjury klar for Sponsor- og Eventprisen

- Juryen til Sponsor- og Eventprisen er klar. Camilla Forberg, divisjonsdirektør Merkevare i DNB, blir juryleder, sier Øistein Mjærum, styremedlem i Sponsor- og Eventforeningen.

Med seg har juryleder Forberg, henholdsvis både sponsorsjefen i Telenor Petter Svendsen og seniorkonsulent sponsing i Statoil Lena Hansen.
I våres endret styret i Sponsor- og Eventforeningen kriteriene for juryens sammensetning, samtidig som antall jurymedlemmer ble økt.

- Dette ble gjort i tråd med foreningens ønske om å reflektere en større bevissthet rundt selve sponsorsegmentet og samtidig kunne favne det brede spekter av aktører på event- og objektsiden, sier Mjærum.

Øistein Mjærum

På evenfeltet er det Jens Nesse, nylig avtroppet administrerende direktør i Playroom Event som sammen med Gyros kunderådgiver Camilla Bredesen, bringer spisskompetanse inn i juryen.

Objektsiden stiller med Øistein Mjærum selv, til daglig kommunikasjons- og markedsdirektør i Røde Kors samt Emilie Nordskar som er kommunikasjonssjef for Holmenkollen Skifestival.

Den samlete jury består nå av åtte personer, med seks nye jurymedlemmer og to som representerer kontinuitet fra i fjor. Nordskar var også med i fjorårets jury, sammen med Rune Bjerke, førsteamanuensis ved Høyskolen Kristiania, forsker og forfatter – som i disse dager lanserer boken Eventledelse og sponsing.

- Juryen skal totalt sett inneha kompetanse, vilje og evne til kunne vurdere, nominere og kåre de beste vinnerne. Samtidig signaliserer juryens sammensetningen noe av prisens tyngde. Nå er vi i mål med en meget erfaren og kunnskapsrik jury med markante bransjeprofiler, sier Mjærum.

Juryleder Camilla Forberg ser frem til oppgaven med å kåre de beste aktørene og tiltakene innen spons- og eventbransjen.

- Våre fagfelt er i en rivende utvikling og profesjonaliteten øker kontinuerlig. Jeg ser frem til å lese om de gode prosjektene sammen med det sterke teamet vi er i juryen slik at vi kan være med på å understøtte at pilene for spons og event vil peke oppover også i fremtiden, forteller Forberg.

Forberg påpeker samtidig at juryen spesielt vil legge vekt på dokumentert målrettet, strategisk og nyskapende arbeid med bruk av sponsing eller event som kommersielt virkemiddel.

- Samtidig skal vi huske at Sponsor- og Eventprisen skal være en honnør til mottaker, være en spore til videre arbeid og til inspirasjon for andre. Det skal være en ære og en glede å vinne, sier Forberg.

Camilla Forberg - juryleder

Sponsor- og Eventprisen består av ti kategorier. Noen kategorier er spesifikt avgrenset til event, objekt eller sponsor mens flere kategorier er åpne for alle tre.

- Juryen er klar. Vi sier derfor like godt klar-ferdig-gå og åpner herved for å søke Sponsor- og Eventprisen, avrunder Mjærum.

SØKNADSSKJEMA OG STATUTTER FINNER DU HER

Om Sponsor- og Eventforeningen

Sponsor- og Eventforeningen er en interesseorganisasjon for virksomheter som forholder seg til sponsing og event som kommunikasjons- og markedsføringsverktøyer, enten de er sponsor, sponsorobjekt, eventselskap eller på annet vis involvert i sponsing og/eller event. Foreningen har pt drøyt 180 medlemsvirksomheter. Se medlemsoversikten HER.