​Utvider juryen

-I fjor økte vi antall kategorier i Sponsor- og Eventprisen. Nå utvider vi juryen, forteller Gunnar Glavin Nybø, styreleder i Sponsor- og Eventforeningen.

På styremøte i forrige uke ble det fremmet forslag om å utvide juryen fra seks til åtte personer og med anbefaling i forhold til hvordan disse fordeles.

-Vi doblet antall priskategorier fra fem til ti i 2015. Da økte også søkermengden fra 82 til 136 søknader, forteller Nybø.

Med de tidligere fem kategoriene kunne sponsor, objekt og event vinne tre kategorier.

-De nye kategoriene gjør at alle kan vinne flere kategorier. Sponsor kan vinne syv priskategorier, sponsorobjekt kan vinne fire og event fire priskategorier, sier Nybø.

For å avspeile dette besluttet styret å endre statuttene for antall jurymedlemmer og fordelingen av antallet sist torsdag. Forslaget ble fremmet av styremedlem Øistein Mjærum, som har ansvaret for juryarbeidet med neste Sponsor- og Eventpris.

Øistein Mjærum

-Tidligere hadde vi stort sett en fordeling på 1 til 2 sponsorer, 1-2 objekter og 1-2 eventselskaper i juryen. Nå anbefaler vi at antall sponsorer i juryen bør være opp mot tre, med to objektrepresentanter og to fra eventsiden, sier Mjærum.

Styreleder Nybø understreker at denne utvidelsen er helt i tråd med foreningens strategiplan om videre vekst.

-Det er vår hensikt at juryen til Sponsor- og Eventprisen skal være stor og representativ nok til å favne det brede spekter av aktører i spons og eventbransjen samtidig som den reflekterer en større bevissthet rundt selve sponsorsegmentet, avrunder Nybø.

Om Sponsor- og Eventforeningen

Sponsor- og Eventforeningen er en interesseorganisasjon for virksomheter som forholder seg til sponsing og event som kommunikasjons- og markedsføringsverktøyer, enten de er sponsor, sponsorobjekt, eventselskap eller på annet vis involvert i sponsing og/eller event. Foreningen har pt drøyt 180 medlemsvirksomheter. Se medlemsoversikten HER.