Stor interesse for studentapp-konkurranse

- Jeg gleder meg til å oppleve energien og kreativiteten, sier rektor ved USN, Petter Aasen. Han er selvsagt til stede når 150 studenter samler seg til to dagers idedugnad for ny student-app.

Det er Studentsamskipnaden i Sørøst-Norge (SSN) som står bak arrangementet som skal samle 150 studenter i det nye studenthuset på campus Vestfold fra fredag morgen til lørdag kveld. I løpet av dette døgnet skal det klekkes ut ideer til det som skal bli en ny studentapp som skal gjøre hverdagen til USN-studentene enklere.

– Det har vært stor interesse for arrangementet, men vi har fortsatt noen ledige plasser igjen, sier Alexander Hesby, leder for innovasjon og teknologi i SSN. Han understreker at man ikke trenger å være datakoder for å delta, blant de påmeldte er det studenter som driver med helt andre ting enn IT, som for eksempel pedagogiske fag og helse- og sosialfag.

Rektor ved Universitetet i Sørøst-Norge, Petter Aasen, ser frem til arrangementet og gleder seg til å være til stede.

– Det er veldig spennende at det arrangeres en ideathon på campus Vestfold. Jeg gleder meg til å oppleve den energien og kreativiteten som skal fylle det nye studenthuset den helgen, sier Petter Aasen.

– Det er viktig at studentene opplever samhold, skaperglede og kreativitet som en del av studentlivet, mener Aasen. Han understreker at samarbeidet mellom universitetet og studentsamskipnaden er avgjørende for at studentene skal trives og få best mulige vilkår for faglig og personlig utvikling.

Rektor er spent på å se resultatet av idekonkurransen.

– Samskipnadens plan om å lage en app som samler hele studenthverdagen er en spennende tanke, og det blir gøy se hvordan studentene løser oppgaven, sier rektor. Han gleder seg til å møte både engasjerte studenter og representanter fra næringslivet som vil være til stede for å knytte kontakter med lovende talenter.

• student
  • app