Fritzøe Eiendom, del av Treschow-Fritzøe konsernet, inngår avtale med Stamina Helse om bedriftshelsetjenester

Fritzøe Eiendom har valgt Stamina Helse som ny samarbeidspartner på bedriftshelsetjenester. De har hatt som krav at BHT-tjenesten skal fungere som et ekspertmiljø innenfor helse, sikkerhet og arbeidsmiljø, og at partene skal ha et tett samarbeid som følges opp løpende. Fritzøe Eiendom bruker fra før Staminas digitale HMS-system «HMS Interaktiv» til det daglige HMS-arbeidet sitt, og ser verdien i å være knyttet til samme leverandør på bedriftshelsetjenester.

Fritzøe ønsker særlig å jobbe med følgende:

• Kartlegginger av hele arbeidsplassen, for å avdekke utfordringer og behov, og sette inn effektive tiltak på rett sted.
  • Helsekontroller til alle ansatte for å kunne jobbe forebyggende mot plager og sykdom, samt motivere til en sunn livsstil og en god helse blant de ansatte.
  • Førstehjelpskurs til alle ansatte og leietagere, som et ledd i å forebygge mot alvorlige utfall av uhell og plutselig sykdom på arbeidsplassen.
  • Videreutvikle og forbedre sitt systematiske HMS arbeid i HMS Interaktiv fra Stamina Helse

Vi tror at friske og opplagte medarbeidere henger sammen med fornøyde kunder og gode resultater. Vi har valgt Stamina Helse til å hjelpe oss å holde våre ansatte friske og fulle av overskudd fordi vi opplever at de jobber målrettet med HMS, og er opptatt av å kartlegge, sette inn riktige tiltak på riktig sted, og måle effekt, sier Vidar Haugen, teknisk sjef i Fritzøe Eiendom AS.

Fritzøe Eiendom er et heleid datterselskap av Treschow-Fritzøe AS, og er en sentral aktør i eiendomsmarkedet i Larvik. Med fokus på å forene tradisjon og nyskapning, utvikler Fritzøe bolig og næringseiendom i henhold til sunn og bærekraftig byutvikling i søndre Vestfold.

Fritzøe Eiendom er en virksomhet som er genuint opptatt av å skape en god arbeidsplass for sine ansatte. De er opptatte av systematikk og struktur, og legger vekt på å måle og evaluere resultatet av sitt HMS-arbeid, for å kunne rette innsatsen der den trengs mest og tenke langsiktig og forebyggende. Det er et godt utgangspunkt for at vi sammen skal finne tiltak som gir best mulig effekt for den enkelte ansatte og for virksomheten, sier Ken Brekke-Jakobsen, avtaleansvarlig og Kari Kausland, avdelingsleder i Stamina Helse Vestfold.

Stamina Helse er Norges eneste landsdekkende bedriftshelsetjeneste, med over 50 avdelinger rundt om i landet. Selskapet jobber forebyggende med helse, sikkerhet og arbeidsmiljø i Norske virksomheter, og skreddersyr løsninger etter virksomhetens behov. Med 550 ansatte har Stamina Helse bred og spiss kompetanse innenfor blant annet systematisk HMS-arbeid, fysisk, organisatorisk og psykososialt arbeidsmiljø, sykefravær, arbeidshelse, beredskap og krise, ergonomi, livsstil og rus/avhengighet.

Ken Brekke-Jakobsen, selger/avtaleansvarlig Stamina Helse
e-post: ken.brekke.jakobsen@staminagroup.no

Kari Kausland, avdelingsleder i Stamina Helse Vestfold
e-post: Kari.Kausland@staminagroup.no

Maria Øverli Jansson, Markedssjef Stamina Helse
e-post: maria.jansson@staminagroup.no

Stamina Group er en skandinavisk helsekjede bestående av bedriftshelsetjeneste, treningssentre, og privat klinikk med ekspertise på muskel /skjelett og overvektrehabilitering. Konsernet har 1800 ansatte og består av 4 forretningsområder; Stamina Helse, Stamina Trening, Nimi Ringerike og Avonova (Sverige).
I 2016 omsatte konsernet for ca. NOK 1,5 mrd., hadde 60.000 trenings-medlemmer og 16.000 bedriftskunder.